Yritystarina

Kohti pykälää parempaa maailmaa – Honkalampi-säätiö

Honkalampi-säätiötä vie eteenpäin vahva tahto rakentaa kaikkein heikoimmillekin sopivaa yhteiskuntaa. Erityistä tukea tarvitsevat asiakasryhmät saavat konsernin kautta apua jokapäiväisen elämän sujumiseen. Talousjohtaja Satu Turunen kertoo lisää Honkalammen toiminnasta.

Arvokasta vanhuudenhoivaa suurella sydämellä – Kaunialan sairaala

Kaunialan sairaalan menneisyyteen kuuluvat muun muassa rakkaustarinat sodassa vammautuneiden potilaiden ja hoitajien välillä. Nykyään Kaunialan ikääntyneet asukkaat tavoittelevat kiikkutuolissa keinumisen maailmanennätystä. Toimitusjohtaja Mervi Ahlroth kertoo lisää vanhuspalvelukeskuksen toiminnasta.

Puusta rakentuu parempi yhteiskunta – Puuinfo

Puuinfo on voittoa tavoittelematon puurakentamisen asiantuntija, joka antaa kaiken tietonsa niin rakennusammattilaisten kuin tavallisten remontoijienkin käyttöön. Yhtiö edistää korkealaatuista suomalaista puurakentamista ja suomalaisen puun käyttöä. Puuinfon toimitusjohtaja Mikko Viljakainen kertoo lisää Puuinfon toiminnasta.

Työvalmennus tarjoaa uuden alun elämälle – Sotek

Yhteiskunnallinen yritys -merkin haltija Sotek-säätiö sr on Kymenlaaksossa ja Uudellamaalla yksilöllisiä, monipuolisia ja laadukkaita sosiaalipalveluja tuottava kolmannen sektorin organisaatio. Sotekin tiedottaja Essi Lonka kertoo, kuinka säätiö vahvistaa asiakkaidensa elämänhallintaa ja lisää heidän työ- ja toimintakykyään.

Rohkeasti ihmisarvon puolesta – Helsingin Diakonissalaitos

Helsingin Diakonissalaitos on yleishyödyllinen säätiö. Tarjoamme vaikuttavia palveluita ihmisille, jotka ovat vaarassa jäädä yhteiskunnassamme syrjään. Tavoitteenamme on, että jokaisella on mahdollisuus arvokkaaseen elämään. ”Toiminnasta ja omaisuudesta syntyvällä tuotolla toteutamme säätiön perustehtävää, työtä ihmisarvoisen huomisen puolesta”, Helsingin Diakonissalaitoksen toimitusjohtaja Olli Holmström kertoo.

Sometusta ja suosittelua: Näin toteutat pikkufirman markkinoinnin kustannustehokkaasti

Uusia, omia tuotteita tai palveluita tarjoavia yrityksiä pulpahtelee esiin kuin suppilovahveroita syksyllä. Tänä päivänä yritys kuitenkin jää harmillisen näkymättömäksi, ellei se markkinoi itseään tehokkaasti. Perinteiset keinot, kuten katukyltit auttavat, mutta kustannustehokasta markkinointia hakeva viihtyy parhaiten digitaalisessa maailmassa. Jututimme Helsingin Tuomiokirkon kupeessa toimivan designliike Taiga Colorsin Jutta Kuurea digitaalisesta DIY-markkinoinnista.

Kun työ on intohimo

Monille Markku Lyytisen arki kuulostaa raskaalta. Päivät venyvät välillä, työasiat pyörivät mielessä työpaikan ulkopuolella, ja joskus on vaikea saada untakin, kun jokin pulma vaatii ratkaisemista. Markku Lyytinen tekee kuitenkin työtään suurella sydämellä ja innolla. Lyytiselle kyseessä ei ole vain työ, vaan intohimo.