Design from Finland -merkki sopii yritykselle, joka haluaa erottautua suomalaista muotoiluosaamista edustavilla tuotteillaan ja palveluillaan sekä korostaa arvolähtöistä palvelua ja toiminnan muotoilulähtöisyyttä. Merkin hakeminen on helppoa ja saat sillä liiketoiminnallista hyötyä.
Design from Finland -merkki kannattaa hakea suomalaiselle yritykselle, jonka tuotteet ja palvelut muotoillaan Suomessa ammattimaisesti, vastuullisesti ja käyttäjälähtöisesti. Merkin vaatimuksena ei ole tuotteiden valmistus Suomessa, mutta merkkiyritysten tulee viestiä avoimesti tuotantoketjunsa rakenteesta ja valmistusmaasta.
Design from Finland -merkki on myönnetty sadoille tuotteille tai palveluille digitaalisista ratkaisuista teollisen muotoilun tuotteisiin. Lähes 72 prosenttia yrityspäättäjistä tuntee merkin ja yli viidennes sanoo merkin vaikuttavan ostopäätökseen. Kuluttajista lähes puolet tuntee merkin.
”Design from Finland -merkki kertoo korkeatasoisesta ammattimuotoilusta, jossa huomioidaan tuotesuunnittelun kaikki eri tasot aina materiaalivalinnoista kuluttajapakkaukseen (japanilaisen asiakkaan toteamus).” Lähde: Suomalaisen Työn Liiton jäsenkysely
”Viennissä merkki korostaa suomalaista / pohjoismaista designia ja luo laatumielikuvaa.”
”Suomalaisiin luotetaan maailmalla, F1-piireistä tutulla lauseella Finns are ”zero bullshitting” -people. Ja design-osaamista arvostetaan korkealle, kiitos hyvien muotoilijoidemme. Tässä haluamme olla osana.”
Miten Design from Finland -merkin voi käytännössä saada?
Design from Finland -merkin käyttöoikeutta haetaan hakemuksella, jonka täytössä henkilökuntamme auttaa. Hakemukset käsittelee eri alojen asiantuntijoista koostuva toimikunta kuusi kertaa vuodessa. Käyttöoikeusmaksun suuruus riippuu liikevaihdosta, voit laskea maksun suuruuden jäsenmaksulaskurilla. Pienimmillään maksu on 97 euroa vuodessa.
Kun merkin käyttöoikeuden on saanut, uusitaan se aina kolmen vuoden välein yksinkertaisella lomakkeella. Vuosittain liittoon ilmoitetaan ajantasaiset liikevaihtotiedot sekä merkin käyttöoikeuteen vaikuttavat asiat.
“Henkilöt jotka ovat käsitelleet hakemustani ovat olleet erittäin mukavia, auttavia sekä osaavia. Iso kiitos heille.”
Miten Design from Finland -merkkiä voi hyödyntää?
Tarjoamme runsaasti materiaalia ja ohjeistuksia yritysten käytettäväksi. Saat tunnukset extranettiimme ja aineistopankkiin, josta voit ladata käyttöösi merkin logot sekä valmiit viestintä- ja markkinointimateriaalit. Tarjolla on monipuolinen valikoima someaineistoja eri tilanteisiin, tiedotepohjia, painoaineistoja tarrojen ja julisteiden tulostukseen sekä erilaisia ajankohtaisia kampanjamateriaaleja. Voit esim. painattaa logot tuotepakkauksiin, lisätä ne verkkosivuillesi, käyttää niitä some-kanavissa ja kaikessa muussa asiakas- ja sidosryhmäviestinnässä.
Järjestämme säännöllisesti Teams-tilaisuuksia, joissa annan vinkkejä merkin hyödyntämiseen. Autan Design from Finland –merkkiyrityksiä myös henkilökohtaisesti merkin hyödyntämisessä.
“Liitto tarjoaa selkeitä ohjeita ja ideoita materiaalin hyödyntämiseen markkinoinnissa.”
”Merkki kertoo, että tuotteiden suunnittelu ja muotokieli kumpuavat suomalaisesta kulttuuriperinnöstä. Ja se on arvo globaalissa kulttuurissa.”
Lisäksi monipuolisia jäsenetuja
Kun haet Design from Finland-, Avainlippu- tai Yhteiskunnallinen Yritys -merkin käyttöoikeutta, liityt samalla liiton jäseneksi ja saat hakemasi merkin käyttöoikeuden lisäksi kaikki monipuoliset edut käyttöösi. Voit myös liittyä jäseneksi ilman merkin käyttöoikeuden hakemista, jolloin voit myös hyödyntää yleisiä jäsenetujamme.
Tarjoamme jäsenyrityksillemme runsaan määrän esimerkiksi viestintään, verkkokauppaan ja vastuullisuuteen liittyviä koulutuksia, kampanjoita, viestintätukea sekä kuluttajiin, BtoB-ostajiin ja julkisiin hankintoihin liittyviä tutkimustuloksia, joita voit hyödyntää esimerkiksi myynnissä ja markkinointiviestinnässä.
“Verkossa tapahtuneet koulutukset ja luennot ovat olleet erittäin arvokkaita. Helppo osallistua työpäivän lomassa ja aiheet ovat olleet hyvin ajankohtaisia.”
”Suomalainen suunnittelu on meille yksi laadun tae ja ylpeyden aihe, meidän tarjontamme perustuessa vahvasti design-painotteiseen tekemiseen.”
Sitaatit on poimittu Suomalaisen Työn Liiton jäsenkyselystä
Kommentoi