Mediaseuranta

Kuoma-mallit kesään

Kuoman uuden kesämalliston kaikilla jalkineilla on Avainlippu-tunnus. Suomalaisen Työn Liitto edistää Avainlippua kolmevuotisen Onhan siinä Avainlippu -kampanjan avulla. Kampanjan projektipäällikön Merja Mantilan mukaan kampanja pyrkii lisäämään kuluttajan valveutuneisuutta ostopäätöshetkellä koskien työn alkuperää. Tutkimustulosten mukaan suomalaiset haluavat kuluttaa arvopohjaisesti, mutta ostopäätöshetkellä asia usein unohtuu.

Kulkijalle kumppani kairaan

Testissä on 70-90 litran rinkkoja, jotka soveltuvat viikon vaellukselle. Yksi arvostelluista rinkoista on Savottan Jääkäri L, jonka eduiksi on laskettu sen Avainlipputuote-status. Arvostelussa se saa keskiluokan pisteet.

Kuuma veneilykesä täyttää Helsingin Uivan venenäyttelyn laiturit

...uutta cruising-veneiden sarjaa edustava Xc 35. Kotimaisista pursivalmistajista mukana on perinteikkään Degerön lisäksi EF-Marine, joka valmistaa avainlipputunnuksen saaneita EF341-veneitä Raaseporissa. Purjehduksen ystäviä kiinnostaa myös Ari Huuselan äärimmäisen suorituskykyinen korkean teknologian Imoca60-luokan valtameripursi...

Villantuotannon pimeämpi puoli

...Esimerkiksi Suomen suurin lankatehdas Novita paljastaa ostavansa villan pääasiassa Norjasta, Englannista ja EU-alueelta. Villalankakerässä oleva Avainlippu-tunnus kertoo tavallisesti vain siitä, että lanka on tehty Suomessa. Villan alkuperää kuluttajan on hyvin hankala selvittää...

Pakkausmerkintöjen viidakko | www.nmt.fi

...merkki, joka kertoo niiden olevan suomalaista tuotantoa ja laadultaan ensiluokkaista. Tuottaja on sitoutunut noudattamaan hyviä tuotantomenetelmiä. AVAINLIPPU Tällä merkillä merkitään Suomessa valmistetut tuotteet tai palvelut. Tuotteen pitää olla valmistettu Suomessa sekä täyttää tietty kotimais...

Kiteellä tehdään hammastahnaa

...tänä vuonna 170 000 euroa ■ Tavoite saada yli puolen miljoonan euron suuruinen liikevaihto kolmen vuoden kuluttua ■ Kesäkuussa 2018 yritys sai Avainlippu-tunnuksen ksylitolituotteilleen vää, että kone päätyi suoltamaan ksylitolitabletteja. Hammastahnan kehittämiseen on kannustanut myös pekin...

Mitä muka tekisin metsässä?

Hyvinkääläinen Marco Wessman ei lainkaan pidä metsistä tai mökkeilystä. Tämä on Suomessa harvinaista. Suomen Metsäyhdistyksen ja markkinatutkimusyritys Kantar TNS:n keväällä julkaisemasta selvityksestä käy ilmi, että 83 prosentille suomalaisista metsä on melko tai erittäin tärkeä asia. Vain 8 prosenttia koki sen negatiivisia tunteita herättävänä asiana. Mökkeily on suomalaisille tärkeä tapa päästä lähelle luontoa: Suomalaisen Työn Liiton vuonna 2016 teettämästä tutkimuksesta selviää, että kolme neljästä 16-79-vuotiaasta suomalaisesta vietti vähintään yhden vuorokauden mö­killä vuonna 2015 ja keskimäärin mökillä vietettiin 17 vuorokautta vuodessa.