Vastuullisuusteko

Kuntahankinnoissa mahdollisuus suomalaisiin ja vastuullisiin valintoihin

Hankintalaki mahdollistaa suomalaisuuden, paikallisuuden ja vastuullisuuden huomioimisen julkisissa hankinnoissa. Sen puitteissa myös julkinen sektori voi ostaa työtä Suomeen ja painottaa vastuullisia valintoja työllisyyden ja yrittäjyyden puolesta. Nyt jos koskaan se on ensiarvoisen tärkeää. Mallia näyttää esimerkillään useampikin kunta, sillä jos on tahtoa, on myös keinoja.

Asukas toimintamme keskiössä

Mikä tekee meistä, Helsingin Seniorisäätiöstä organisaation, joka lunastaa ylpeydellä Yhteiskunnallinen Yritys -merkin yhdeksi omaa toimintaansa kuvaavaksi tunnusmerkiksi? Tämän merkin ansaitsemisessa on kysymys vastuullisuudesta. Pohdimme yhdessä tuota sanaa ja sen merkitystä toiminnassamme. Mitä vastuullisuus tarkoittaa meillä Seniorisäätiössä ja kuinka se ilmenee käytännön toiminnassamme?

Yhteiskunnallinen yritys kantaa vastuuta tulevaisuudesta

Tiedätkö mikä on yhteiskunnallinen yritys tai tunnetko Yhteiskunnallinen yritys -merkin? Jos et, niin et ole yksin. Suomalaisen Työn Liiton myöntämä merkki on vielä varsin tuntematon etenkin kuluttajien keskuudessa, mutta sen merkitys on sitäkin tärkeämpi.

Sininauha Oy tarjoaa avaimen kotiin ja tukeen

Sininauha Oy on Sininauhasäätiön 100-prosenttisesti omistama yhteiskunnallinen yritys, jonka perustehtävä on auttaa ihmisiä, joilla on päihde- ja mielenterveysongelmia, sekä tarjota tukea asunnottomille ja asunnottomuuden uhkaamille ihmisille.

Sujuva arki kuuluu kaikille

Autismisäätiössä ajattelemme, että sujuva arki kuuluu kaikille. Olemme yhteiskunnallinen yritys, jossa tuotamme palveluita asiakkaamme lähtökohdista – juuri sinne mihin tukea arjessa tarvitaan.

Design from Finland -merkkiyrityksillä ei ole mitään salattavaa

Emme voi Suomalaisen Työn Liitossa valita sitä, miten jäsenyrityksemme suhtautuvat vastuullisuuteen, mutta me voimme valita sen, mitä edellytämme merkinhaltijayrityksiltämme vastuullisuudesta. Tällä vaikutamme siihen, mitä haluamme Design from Finland -merkin kertovan kuluttajalle tuotteen tai palvelun vastuullisuudesta, ja millä tavoin merkki voi auttaa ostopäätöksessä.