Suomalaisen Työn Liiton organisoima Tervetuloa meille! -viikko järjestetään jälleen kolmen vuoden tauon jälkeen 3.-9.10.2022. Suomen suurin avointen ovien tapahtuma auttaa yrityksiä lisäämään tunnettuuttaan sekä tuomaan esille suomalaista osaamista. Tapahtumaviikolla on tilausta, sillä tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaiset pitävät tärkeänä, että yritykset viestivät avoimesti vastuullisuudesta sekä työllistävästä vaikutuksesta.
Avainlippu
Mitä on oikeastaan olla Yhteiskunnallinen Yritys?
A-klinikka Oy on Yhteiskunnallinen Yritys isolla Y:llä, eli meillä on Suomalaisen Työn Liiton myöntämä
merkki vahvistamassa sitä, että toimintamme tarkoitus on ratkoa yhteiskunnallisia haasteita. Olemme
olleet Yhteiskunnallinen Yritys jo monta vuotta ja edelleen innolla jatkamme matkaa rakentaen kestävää
hyvinvointia.
Touchpoint kutsuu asiakkaat ja sidosryhmät kylään Tervetuloa meille -viikolla
Touchpoint järjestää avoimien ovien tapahtuman osana Suomen suurimpia yhtäaikaisia avoimia ovia eli Tervetuloa meille -viikkoa. Yritykseen ja sen toimintaan pääsee tutustumaan 5.10. järjestettävässä tapahtumassa Helsingissä.
Pentikin ensimmäinen vastuullisuuskatsaus on julkaistu ja kunnianhimoiset tavoitteet asetettu tuleville vuosille
Suomalainen sisustamisen designtalo Pentik on julkaissut vuoden 2021 vastuullisuuskatsauksen. Perheyrityksen ensimmäinen vastuullisuuskatsaus avaa yrityksen vastuullisuustyöstä arjessa ja kertoo myös tulevien vuosien kunnianhimoisista tavoitteista. Tuore katsaus tarjoaa tietoa yrityksen taloudesta, tuotteista, henkilöstön hyvinvoinnista ja ympäristötyöstä.
Summanen Oy panostaa Tervetuloa meille -viikkoon ja kutsuu sidosryhmänsä kylään
Summanen Oy avaa ovensa vieraille Tervetuloa meille -viikolla eli Suomen suurimpien yhtäaikaisten avoimien ovien aikana. Yritykseen pääsee tutustumaan teemaviikon jokaisena päivänä.
Uusia Avainlippu-merkin käyttäjiä
Uusia Avainlippu-merkin käyttöoikeuksia on jälleen myönnetty suomalaisille tuotteille, tuoteryhmille ja palveluille. Katso kattava lista uusista tuotteista ja palveluista, jotka saavat käyttää merkkiä.
Oy Leinolat Ab osti Bobi.com Oy:n osake-enemmistön – pitkäaikainen yhteistyö vahvistuu entisestään
Yli 30 vuotta Bobi-postilaatikoiden valmistuksesta vastannut Oy Leinolat Ab osti Bobi.comin osake-enemmistön. Uusi pääosakas jatkaa perustajien viitoittamalla tiellä vahvan tuotebrändin kehittämisessä. Bobi-postilaatikoilla on suomalaisesta valmistuksesta ja työstä kertova Avainlippu-merkki.
Elintarvikkeiden pääraaka-aineen ilmoittaminen ja Avainlippu-merkki
Elintarvikkeiden alkuperämaan ja erityisesti elintarvikkeissa käytettyjen raaka-aineiden alkuperän ilmoittaminen ovat olleet laajan keskustelun kohteena niin tuottajien, elintarviketeollisuuden kuin kuluttajienkin keskuudessa. Keskustelun taustalla on erityisesti komission täytäntöönpanoasetus EU N:o 2018/775, joka säätää elintarvikkeen pääainesosan alkuperämaan ilmoittamisesta. Asetus on ollut voimassa ja sitä on sovellettu 1.4.2020 alkaen. Mutta mitä tämä tarkoittaa alkuperämerkeille?
Avainlippu-palveluyritykset kertovat: Kotimaisuus on myyntivaltti
Suomalaisuus on myyntivaltti myös monilla palvelualoilla. Moni palveluyritys heräsikin viimeistään pandemian myötä viestimään yrityksensä ja palveluidensa kotimaisuudesta. Sillä on tutkitusti merkitystä asiakkaille, sillä niin kuluttajat kuin b2b-ostajat haluavat tukea kotimaisia toimijoita.
Suosittu verkkokauppakoulutus järjestetään myös syksyllä 2022
Järjestämme jälleen syksyllä 2022 neliosaisen kattavan verkkokauppakoulutuksen digitaalisen kaupan asiantuntija Leevi Parsaman johdolla. Koulutuksen aikana tutustut verkkokaupan mahdollisuuksiin sekä saat konkreettisia eväitä verkkoliiketoiminnan käynnistämiseen ja kehittämiseen. Koulutus on tarkoitettu Suomalaisen Työn Liiton jäsenyrityksille ja se on veloitukseton, eli nyt kannattaa hyödyntää tämä mahtava jäsenetu.