Vaalivuotena 2019 tehdään tärkeitä valintoja ja linjauksia suomalaisen työn tulevaisuuden kannalta. Hyvinvointimme nyt ja tulevaisuudessa syntyy työtä tekemällä.
Avainlippu
Asenne ratkaisee! Mun elämä, mun työ -kiertue valmentaa työelämävalmiuksia 18 000 ammattiin opiskelevalle nuorelle
Suomen suurin työelämäkiertue Mun elämä, mun työ tuo ammattiin opiskeleville toisen asteen opiskelijoille näkökulmia työelämästä, herättelyä asenteesta ja kannustusta motivaatioon. Kiertue haastaa nuoret myös pohtimaan omaa taloudenhallintaansa. Kiertue tavoittaa noin 18 000 nuorta vuoden 2019 aikana eri puolilla Suomea ja sen järjestää Talous ja nuoret TAT yhteistyössä OP:n ja Suomalaisen Työn Liiton kanssa.
HelmiSimpukan uudistettu ruokalista sai suomalaisen työn tunnuksen
Avainlippu-tunnus myönnettiin HelmiSimpukan hiljattain uudistetulle ruokalistalle. Listan perustana ovat kotimaiset, laadukkaat raaka-aineet, ja ruoka tehdään asemilla itse, omassa keittiössä omien kokkien johdolla.
Uudet Avainlippu-tuotteet ja -palvelut
Uusia Avainlippu-merkin käyttöoikeuksia on jälleen myönnetty suomalaisille tuotteille ja palveluille. Avainlippu kertoo, että tuote on valmistettu tai palvelu on tuotettu Suomessa ja työllistää Suomessa. Katso kattava lista uusista jäsenistämme, jotka saavat käyttää merkkiä.
Folkhälsanille on myönnetty Avainlippu ja Yhteiskunnallinen yritys -merkki
Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Samfundet Folkhälsanille, Folkhälsan Välfärd Ab:lle ja Folkhälsan Utbildning Ab:lle Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa tuotetulle ja Suomessa työllistävälle palvelulle, sekä Yhteiskunnallinen yritys -merkin käyttöoikeuden osoituksena liiketoiminnallisten ja yhteiskunnallisten tavoitteiden onnistuneesta yhdistämisestä.
Onko aika kypsä järkevän kulutuksen joululle?
Lähes kolmannes suomalaisista aikoo käyttää tänä jouluna vähemmän rahaa kuin vuosi sitten. Tiedostavan kuluttamisen trendi vahvistuu.
Tutkimus: suomalaiset ovat mielestään käytännöllisiä joulukuluttajia
Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan suomalaiset eivät shoppaile joulun aikana tunteella, vaan järjellä. Suomalaiset pitävät itseään käytännöllisinä, harkitsevina ja hintatietoisina kuluttajina joulunaikaan. Noin kolmannes suomalaisista sanoo käyttävänsä tänä vuonna jouluun vähemmän rahaa kuin viime vuonna. Suuri määrä suomalaisista kiinnittää huomiota myös jouluostostensa kotimaisuuteen.
Uudet Avainlippu-tuotteet ja -palvelut
Uusia Avainlippu-merkin käyttöoikeuksia on jälleen myönnetty suomalaisille tuotteille ja palveluille. Avainlippu kertoo, että tuote on valmistettu tai palvelu on tuotettu Suomessa ja työllistää Suomessa. Katso kattava lista uusista jäsenistämme, jotka saavat käyttää merkkiä.
Kuluttamisen trendit muuttuvat – mikä on kotimaisuuden arvo muuttuvassa maailmassa?
Välillä tuntuu, että on vaikea saada kiinni kuluttajan arvomaailmasta, sillä kuluttajien päätöksiin vaikuttavia tekijöitä tuntuisi olevan lähes ääretön määrä. Tämän vuoksi me Suomalaisen Työn Liitossa halusimme ymmärtää, miten maailma ja kulutustottumukset muuttuvat.
Martelan Suomessa valmistetut kalusteet ja palvelut liputtavat Avainlipun alla
Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Martelan palveluille ja valituille tuotteille Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa valmistetuista tuotteista ja Suomessa työllistävästä toiminnasta jo toiseksi kolmevuotiskaudeksi. Avainlippu-tunnus myönnettiin kaikille Martela Lifecycle -palveluille ja Martelan tuotteista esimerkiksi uusille Oona ja PentaGo-pöydille. Martela Lifecycle -elinkaarimallissa työympäristöä lähestytään kattavan kokonaisajattelun kautta, jolloin toimitilasta, kalusteista ja ihmisistä pidetään huolta.