Suomalainen perheyritys Sinituote on monivuotinen Roosa nauha –keräyksen tukija. Olemme mukana Syöpäsäätiön kampanjassa jo kuudetta kertaa.
Avainlippu
Lapuan Kankureiden CORONA huopa voitti MUOTO 2015 palkinnon
MUOTO 2015 kilpailu huipentui upeaan Muoto-gaalaan Vanhalla Ylioppilastalolla 2.9. Lapuan Kankureiden Esko Hjelt oli paikalla yhdessä suunnittelija Marja Rautiaisen kanssa vastaanottamassa palkintoa. Kauhavalta kotoisin olevan, nykyään lahtelaisen Marja Rautiaisen suunnittelema CORONA -villahuopa nousi voittajaksi tekstiilikategoriassa.
Vaasalainen yrittäjä keksinyt maailmanmarkkinoillakin täysin ainutlaatuisen taskumatin – valmistus 100% Pohjanmaalla
Vaasalaisen Jani Jaatisen suunnittelema ja syksyllä 2014 julkaisema suomalainen tuoteperhe on noussut vakuuttaviin myyntilukuihin Suomessa ilman suurempaa markkinointia. Suomalaiset ovat ostaneet Ukko Schnapps -tuotteitta vuodessa jo yli 18 000 kpl. Uusimmaksi hittituotteeksi nousseet “Ukkomatit” löytyvät nyt myös maan 50 suurimmasta Alkosta.
Parasta suomalaista jääkiekkoa – Liiga sai Avainlippu-merkin
Jääkiekon SM-liiga Oy:lle on myönnetty käyttöoikeus tuotteen kotimaisuudesta viestivään sinivalkoiseen Avainlippu-merkkiin. Luvan myönsi merkkiä hallinnoiva Suomalaisen Työn Liitto.
ABC-ravintolat siirtyvät kokonaan kotimaiseen lihaan
ABC-liikennemyymälöiden ravintolat ovat käyttäneet alkuvuodesta lähtien vain kotimaista broileria, ja marraskuun alkuun mennessä kaikki muutkin lihatuotteet vaihtuvat kotimaisiksi. Näin ABC-ketju haluaa vastata asiakkaiden toiveisiin.
Sauna, astiankuivauskaappi ja kengät eteisessä – niistä syntyy suomalaiskoti
Ei ole kiukaan tuoman lämmön voittanutta: sauna kuuluu suomalaiseen kotiin. Tämä käy ilmi Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjan kyselystä, jossa haettiin suomalaisen kodin tekeviä tunnuspiirteitä. Saunan ohella kärkeen nousivat keittiöistä löytyvä astiankuivauskaappi sekä eteiseen jätettävät kengät.
Alkuperä ratkaisee – suomalaisvanhemmat valitsevat kotimaisen lastenruoan
Suomalaisen Työn Liiton teettämän tutkimuksen mukaan suomalainen alkuperä on tärkeää etenkin elintarvikkeiden ja lastenruoan kohdalla. Vastaajista 64 prosenttia korosti suomalaisuuden merkitystä jonkin verran tai paljon lastenruoissa. Vanhempien tietoisuus lastenruoan maistuvuudesta, ravitsemuksellisuudesta sekä säilöntä- ja väriaineettomuudesta saa valitsemaan perheen pienimmille kotimaisen vaihtoehdon.
Tutkimus: valmistuspaikalla on väliä – suomalaista työtä pidetään arvossa
Suomalaiset ovat ylpeitä suomalaisen työn laadusta, kertoo Suomalaisen Työn liiton tekemä tutkimus. Tuotteita ja palveluita halutaan saada mahdollisimman läheltä omaa paikkakuntaa. Suomalaisuuden merkitys korostuu erityisesti elintarvikkeissa sekä terveys- ja hyvinvointipalveluissa.
Avainlipun 50-vuotissyntymäpäivät Kuopiossa: suomalaisuus on tärkeä arvo savolaisille
Suomen pitkäikäisin alkuperämerkki Avainlippu juhlii 50 vuottaan Kuopiossa, joka tarjoaa vetovoimaisen toimintaympäristön monen eri alan yritykselle. Avainlippua käyttäviä yrityksiä Pohjois-Savon alueella on yli 50, jotka edustavat muun muassa rahoituspalveluita, rakennustoimintaa ja vaatevalmistusta. Itä-Suomen alueella Avainlippu-yrityksiä on hieman yli 200 ja koko Suomen alueella Avainlippu-tunnuksia on myönnetty noin 2 000 yritykselle ja yli 3 000 tuotteelle tai palvelulle.
Suomen suosituimmat remontit järjestyksessä
Remonttien kilpailutuspalvelu urakkamaailma.fi on tilastoinut ja analysoinut tuhansien remonttitarjouspyyntöjen perusteella Suomen suosituimmat remontit. Nyt kesällä remontoidaan yhä enemmän ja ihmiset ovat enenevissä määrin valmiita tilaamaan ammattilaisen hoitamaan remontointityöt.