Avainlippu

Kotimaiset verkkokauppiaat kertovat: Avainlippu auttaa erottautumaan ulkomaisista verkkokaupoista

Suomalaisen Työn Liitto on lanseerannut Avainlipusta oman version suomalaisille verkkokaupoille, koska kotimaisuus tuo tutkimusten mukaan selkeää kilpailuetua ulkomaisiin verkkokauppoihin nähden. Kuluttajat kokevat toisinaan myös hankalaksi erottaa kotimaiset verkkokaupat ulkomaisista, minkä lisäksi verkko on pullollaan huijaussivustoja. Verkkokauppiaat ovatkin ottaneet uuden ”Suomalainen verkkokauppa” -Avainlippu-merkin ilolla vastaan.

Katsaus suomalaiseen verkkokauppaan 2023

Katsaus suomalaiseen verkkokauppaan -raportti antaa eväitä verkkokauppiaille kehittää verkkoliiketoimintaansa pohjautuen laajaan tutkimusaineistoon verkkokaupan kehittymisestä maailmalla ja Suomessa. Lisäksi raportissa tarkastellaan suomalaisten kulutus- ja ostokäyttäytymiseen vaikuttavia arvoja sekä muita tekijöitä, joita verkkokauppiaiden on hyvä ottaa huomioon kehittäessään toimintaansa.

Uusia Avainlippu-merkin käyttäjiä

Uusia Avainlippu-merkin käyttöoikeuksia on jälleen myönnetty suomalaisille tuotteille, tuoteryhmille ja palveluille. Katso kattava lista uusista tuotteista ja palveluista, jotka saavat käyttää merkkiä.

Eurokangas tuo markkinoille biohajoavan verhomalliston ensimmäisenä Suomessa

Eurokangas tuo markkinoille biohajoavan Gaia-verhomalliston, joka perustuu kiertotalousajatteluun. Mittojen mukaan biohajoavista materiaaleista valmistetut verhot kestävät käytössä pitkään, ja elinkaarensa päässä tuotteilla on takaisinotto-ohjelma, jonka kautta materiaalit saadaan talteen suljetun kierron periaatteen mukaisesti.