Avainlippu

Aarnon Puu saa jatkajan Puulonista – Puulon taistelee kotimaisten huonekalujen valmistuksen puolesta

Kuhmoisissa toimiva Puulon Oy on ostanut Padasjoella toimivan Aarnon Puu Oy:n huonekalujen ja puujalosteiden valmistusliiketoiminnan. Liiketoiminta siirtyi uuden omistajan vastuulle liiketoimintakaupalla 29.9.2016 alkaen. Yhtiön tavoitteena on vahvistaa sen asemaa merkittävänä kotimaisia huonekaluja ja puujalosteita valmistavana yhtiönä. Yhdistettävien yhtiöiden tuoteportfolio, laitekanta ja asiakkuudet täydentävät toisiaan, joten yhdistyminen antaa hyvät mahdollisuudet yhtiön toiminnan kehittämiselle.

Merikratos Suomalaisen Työn Liiton jäseneksi

Merikratos on liittynyt Suomalaisen Työn Liiton jäseneksi. Suomalaisen Työn Liiton jäsenyys tuo esille yritysten arvopohjaa suomalaisen työllisyyden edistäjänä. Merikratos on Suomen vanhimpia lapsiperheiden hyvinvointipalveluita tuottava yritys, jonka juuret ovat osuuskuntatoiminnassa.

Miksi Suomessa pelätään hankkia kotimaista?

Tuoreen kyselytutkimuksen mukaan suomalaiset kuntapäättäjät haluaisivat julkisissa hankinnoissa tukea kotimaisia ja paikallisia tuotteita huomattavasti nykyistä enemmän. Päättäjät pitävät hinnan painoarvoa julkisissa hankinnoissa liian korkeana ja sitä haluttaisiin siirtää nykyistä voimakkaammin tuotteiden ja palveluiden paikallisuuteen, kokonaistaloudellisuuteen ja työllistäviin vaikutuksiin.

Tutkimus: Nuoret arvostavat kodin rauhaa suuria ikäluokkia enemmän

Suomalaisen Työn Liiton tutkimus osoittaa, että koti merkitsee suomalaisille enemmän kuin vain konkreettista paikkaa, jossa asutaan. 18–22-vuotiaista suomalaisista peräti 59 prosenttia pitää kotia rauhoittumispaikkana. Kodin hankintoja tehtäessä tärkeimmät kriteerit ovat hinta ja laatu. Suomalaiset haluaisivat koteihinsa ennen kaikkea lisää tilaa.

KOTI huoneet, yritykset ja tuotteet

KOTI on elämyksellinen ja kodinomainen ympäristö Habitare-messuilla kotiin kuuluvine huoneineen. Yhteistyökumppanina mukana monta mahtavaa yritystä sekä lisäksi nähtävissä paljon yksittäisiä suomalaisia tuotteita. KOTI-konseptin tuotteille tai palveluille on myönnetty Design from Finland – tai Avainlippu -merkki. Tässä näet jokaisen KODIN huoneen tarjonnan. Klikkaa kuvia suuremmaksi!

Enemmistö suomalaisista: Avainlippu motivoi ostamaan

Suomalaisista 80 prosenttia kertoo Avainlipun motivoivan heitä ostamaan tuotteen. Avainlipun lisäksi myös muut suomalaisuudesta kertovat alkuperämerkinnät tukevat ostopäätöksen tekoa, selviää Suomalaisen Työn Liiton teettämästä Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjatutkimuksesta.

Kauneve ajatteli lasten villahaalarin uusiksi

Visuaalisuutta ja hyvää laatua arvostavat sekä lapset että aikuiset, uskoo Kauneven Tiina Taivainen. Uudessa syysmallistossaan Kauneve jatkaa tinkimättömällä tiellään ja laajentaa tällä kertaa asiakkaiden toiveesta lasten villavaatteisiin. Helsinkiläisyrityksen juuret ovat Raumalla, Suomen länsirannikolla.