Kuhmoisissa toimiva Puulon Oy on ostanut Padasjoella toimivan Aarnon Puu Oy:n huonekalujen ja puujalosteiden valmistusliiketoiminnan. Liiketoiminta siirtyi uuden omistajan vastuulle liiketoimintakaupalla 29.9.2016 alkaen. Yhtiön tavoitteena on vahvistaa sen asemaa merkittävänä kotimaisia huonekaluja ja puujalosteita valmistavana yhtiönä. Yhdistettävien yhtiöiden tuoteportfolio, laitekanta ja asiakkuudet täydentävät toisiaan, joten yhdistyminen antaa hyvät mahdollisuudet yhtiön toiminnan kehittämiselle.
Avainlippu
Merikratos Suomalaisen Työn Liiton jäseneksi
Merikratos on liittynyt Suomalaisen Työn Liiton jäseneksi. Suomalaisen Työn Liiton jäsenyys tuo esille yritysten arvopohjaa suomalaisen työllisyyden edistäjänä. Merikratos on Suomen vanhimpia lapsiperheiden hyvinvointipalveluita tuottava yritys, jonka juuret ovat osuuskuntatoiminnassa.
Uusia Avainlippu-tuotteita ja –palveluita
Uusia Avainlippu-merkin käyttöoikeuksia myönnetty suomalaisille tuotteille ja palveluille.
Miksi Suomessa pelätään hankkia kotimaista?
Tuoreen kyselytutkimuksen mukaan suomalaiset kuntapäättäjät haluaisivat julkisissa hankinnoissa tukea kotimaisia ja paikallisia tuotteita huomattavasti nykyistä enemmän. Päättäjät pitävät hinnan painoarvoa julkisissa hankinnoissa liian korkeana ja sitä haluttaisiin siirtää nykyistä voimakkaammin tuotteiden ja palveluiden paikallisuuteen, kokonaistaloudellisuuteen ja työllistäviin vaikutuksiin.
Tutkimus: Nuoret arvostavat kodin rauhaa suuria ikäluokkia enemmän
Suomalaisen Työn Liiton tutkimus osoittaa, että koti merkitsee suomalaisille enemmän kuin vain konkreettista paikkaa, jossa asutaan. 18–22-vuotiaista suomalaisista peräti 59 prosenttia pitää kotia rauhoittumispaikkana. Kodin hankintoja tehtäessä tärkeimmät kriteerit ovat hinta ja laatu. Suomalaiset haluaisivat koteihinsa ennen kaikkea lisää tilaa.
KOTI huoneet, yritykset ja tuotteet
KOTI on elämyksellinen ja kodinomainen ympäristö Habitare-messuilla kotiin kuuluvine huoneineen. Yhteistyökumppanina mukana monta mahtavaa yritystä sekä lisäksi nähtävissä paljon yksittäisiä suomalaisia tuotteita. KOTI-konseptin tuotteille tai palveluille on myönnetty Design from Finland – tai Avainlippu -merkki. Tässä näet jokaisen KODIN huoneen tarjonnan. Klikkaa kuvia suuremmaksi!
Yli 70 yrityksen KOTI-osasto Habitare-messuilla on kunnianosoitus suomalaiselle osaamiselle
Keskiviikkona alkavilla Habitare-messuilla nähdään ennennäkemätön 360 neliömetrin kokoinen KOTI-osasto. KOTI on Suomalaisen Työn Liiton konsepti, joka on osoitus Suomesta löytyvästä monipuolisesta osaamisesta. Osasto on rakennettu ja sisustettu 74 yrityksen tuotteilla.
Enemmistö suomalaisista: Avainlippu motivoi ostamaan
Suomalaisista 80 prosenttia kertoo Avainlipun motivoivan heitä ostamaan tuotteen. Avainlipun lisäksi myös muut suomalaisuudesta kertovat alkuperämerkinnät tukevat ostopäätöksen tekoa, selviää Suomalaisen Työn Liiton teettämästä Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjatutkimuksesta.
Kauneve ajatteli lasten villahaalarin uusiksi
Visuaalisuutta ja hyvää laatua arvostavat sekä lapset että aikuiset, uskoo Kauneven Tiina Taivainen. Uudessa syysmallistossaan Kauneve jatkaa tinkimättömällä tiellään ja laajentaa tällä kertaa asiakkaiden toiveesta lasten villavaatteisiin. Helsinkiläisyrityksen juuret ovat Raumalla, Suomen länsirannikolla.
Uusi kotimainen härkäpapuinnovaatio Härkis tarjoaa kasvisvaihtoehdon jauhelihalle
Suomalainen härkäpapuosaaja Verso Food on kehittänyt suomalaisesta härkäpavusta tuoreen tuoteinnovaation Härkiksen. Se soveltuu käytettäväksi niin arki- kuin viikonloppuruoissa jauhelihan tapaan. Uusi kypsä härkäpapuvalmiste on saatavilla syyskuun alusta ruokakauppojen kylmäaltaista kautta maan.