Design from Finland

Nanso on Suomen arvostetuin vaatemerkki

Markkinointi&Mainonta-lehden ja Taloustutkimuksen vuosittain tekemä Brändien arvostus -tutkimus selvittää miten suomalaiset kuluttajat arvostavat eri brändejä, tuotemerkkejä ja yrityksiä. Tutkimuksen mukaan Nanso on Suomen arvostetuin vaatemerkki.

Suomalainen lähettää ulkomaille ruisleipää ja designia

Ulkomaille asuvalle ystävälle lähetettäisiin Suomesta mieluiten ruisleipää. Rukiisen herkun lisäksi pakettiin pistettäisiin suomalaista designia sekä salmiakkia, paljastaa Suomalaisen Työn Liiton teettämä Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjatutkimus.

Palvelumuotoilu on avain menestykseen!

Osaamisen jakaminen. Yhteisöllisyys. Organisaatiokulttuurin kehittäminen. Xtune on väline edellä mainittujen kehittämiseen, eli xTune -yhteisösovellus auttaa löytämään osaamista ja asiantuntijuutta organisaation sisällä. xTune-palvelulle on myönnetty Design from Finland -merkki.

Lumon Design from Finland

Lumon haluaa osaltaan olla edistämässä ja kehittämässä parempaa asuinympäristöä ja asukkaiden viihtyisyyttä. Hyvään ja kestävään muotoiluun kuuluu esteettisyys, käyttömukavuus ja myös ekologisuus. Nämä arvot ovat olleet myös Lumonin toiminnan ja tuotekehityksen kulmakiviä.

Nostalgia näkyy syksyn sisustuksessa – katso vinkit valaistukseen

Suomalaiskotien sisustuksessa korostuvat kohti vuoden pimeintä aikaa mennessä nostalgia ja traditiot, mikä näkyy myös kotiin hankittujen tuotteiden materiaalivalinnoissa. Samalla kuluttajien kiinnostus tuotteiden alkuperää kohtaan näyttää olevan kasvussa. Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja kokosi pinnalla olevat suomalaiset sisustustrendit ja vihjeet oikeanlaiseen valaistukseen.

Helsingin Energia ja Pelago polkupyörät palkittiin ansiokkaasta suomalaisesta muotoilusta

Suomalaisen Työn Liiton Design from Finland -merkkitoimikunta on myöntänyt Helsingin Energialle ja Pelago polkupyörille ansiokkaasta suomalaisesta muotoilusta Design from Finland -tunnustuksen, jonka myötä yritykset saavat Design from Finland -merkin käyttöönsä. Tunnustuksen tarkoitus on lisätä suomalaisen muotoilun ammatillisuutta, tunnettuutta ja kiinnostavuutta kotimaassa ja kansainvälisillä markkinoilla.