Markkinointi&Mainonta-lehden ja Taloustutkimuksen vuosittain tekemä Brändien arvostus -tutkimus selvittää miten suomalaiset kuluttajat arvostavat eri brändejä, tuotemerkkejä ja yrityksiä. Tutkimuksen mukaan Nanso on Suomen arvostetuin vaatemerkki.
Design from Finland
Suomalainen lähettää ulkomaille ruisleipää ja designia
Ulkomaille asuvalle ystävälle lähetettäisiin Suomesta mieluiten ruisleipää. Rukiisen herkun lisäksi pakettiin pistettäisiin suomalaista designia sekä salmiakkia, paljastaa Suomalaisen Työn Liiton teettämä Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjatutkimus.
Design Reform auttaa ihmisiä muotoilemaan itsensä
Design from Finland -merkin omaava Design Reform muotoilutoimisto toteutti mittavan hankkeen Helsingin kaupungin liikuntaviraston kanssa osana World Design Capital Helsinki 2012 -vuotta.
Palvelumuotoilu on avain menestykseen!
Osaamisen jakaminen. Yhteisöllisyys. Organisaatiokulttuurin kehittäminen. Xtune on väline edellä mainittujen kehittämiseen, eli xTune -yhteisösovellus auttaa löytämään osaamista ja asiantuntijuutta organisaation sisällä. xTune-palvelulle on myönnetty Design from Finland -merkki.
Easy LEDin valaisimet osana uutta ja kirkkaampaa Iittala/Fiskars Outlet-myymälää
Fiskarsin perinteikkäässä ruukkimiljöössä sijaitseva Fiskarsin historiallinen näyttelytila koki täydellisen muodonmuutoksen kun tila uudistettiin huhtikuussa 2012.
Lumon Design from Finland
Lumon haluaa osaltaan olla edistämässä ja kehittämässä parempaa asuinympäristöä ja asukkaiden viihtyisyyttä. Hyvään ja kestävään muotoiluun kuuluu esteettisyys, käyttömukavuus ja myös ekologisuus. Nämä arvot ovat olleet myös Lumonin toiminnan ja tuotekehityksen kulmakiviä.
Yritykset esillä Blue Wings advertoriaalissa
Design from Finland -merkki ja yrityksiä esillä Blue Wings advertoriaalissa
Nostalgia näkyy syksyn sisustuksessa – katso vinkit valaistukseen
Suomalaiskotien sisustuksessa korostuvat kohti vuoden pimeintä aikaa mennessä nostalgia ja traditiot, mikä näkyy myös kotiin hankittujen tuotteiden materiaalivalinnoissa. Samalla kuluttajien kiinnostus tuotteiden alkuperää kohtaan näyttää olevan kasvussa. Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja kokosi pinnalla olevat suomalaiset sisustustrendit ja vihjeet oikeanlaiseen valaistukseen.
Helsingin Energia ja Pelago polkupyörät palkittiin ansiokkaasta suomalaisesta muotoilusta
Suomalaisen Työn Liiton Design from Finland -merkkitoimikunta on myöntänyt Helsingin Energialle ja Pelago polkupyörille ansiokkaasta suomalaisesta muotoilusta Design from Finland -tunnustuksen, jonka myötä yritykset saavat Design from Finland -merkin käyttöönsä. Tunnustuksen tarkoitus on lisätä suomalaisen muotoilun ammatillisuutta, tunnettuutta ja kiinnostavuutta kotimaassa ja kansainvälisillä markkinoilla.
Kaksitoista uutta Design from Finland –merkin kantajaa
Design from Finland -toimikunta myönsi 22.10.2014 uusia merkin käyttöoikeuksia kahdelletoista muotoilua tuotteessaan menestyksekkäästi hyödyntävälle yritykselle.