Muotoilun merkitys liiketoiminnan kehittämisessä, palveluiden sujuvoittamisessa ja innovaatioiden edistämisessä on kovassa kasvussa. Nyt myös tuore hallitusohjelma korostaa innovaatioiden merkitystä
suomalaisen yhteiskunnan voimavarana ja rohkaisee yrityksiä ja julkista sektoria kehittämään ihmislähtöisiä palveluita.
Design from Finland
Kysely: suomalaisten kesähankinnat keskittyvät pihaan ja puutarhaan
Kesän korvalla suomalaiset siirtyvät sankoin joukoin viettämään aikaa ulkona. Tämä näkyy myös Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjan kyselyssä, jossa selvitettiin suomalaisten suunnitelmissa olevia kodin ja kesämökin hankintoja: listan kärkipään valloittivat pihaan ja puutarhaan liittyvät tuotteet.
BORN GLOBAL -PALKINTO ANTAA TUNNUSTUSTA FOODDUCK®-LEVITEANNOSTELIJALLE
Foodduck Oy on voittanut Entrepreneurial Spirit of Turku Award -palkinnon kategoriassa Born Global – Syntynyt kansainväliseksi tunnustuksena ansiokkaasta innovatiivisen tuotteen kehittämisestä ja suomalaisen innovaation viemisestä kansainvälisille markkinoille.
Kysely: sima ja munkit vapun suosituimmat suuhunpantavat
Vapun ruokapöydässä ja piknikvilteillä halutaan ehdottomasti herkutella. Juhlapäivän suosikkisyömiseksi suomalaiset nostavat vapun alla kauppoihin ilmestyvän siman, hyvänä kakkosena tulevat sokeriset munkit, kertoo Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjatutkimus. Suomalaisen työn päivä on oiva tilaisuus muistaa suomalaisia työntekijöitä ja tukea suomalaista työtä, kampanja muistuttaa.
Nanso osallistuu kansainväliseen Vaatevallankumoukseen avaamalla tehtaansa ovet yleisölle
Perjantaina 24. huhtikuuta tulee tasan kaksi vuotta kuluneeksi siitä, kun Rana Plaza -tehdasrakennus romahti ja yli 1000 ihmistä kuoli onnettomuudessa Bangladeshissa. Nanso Group ei valmistuta tuotteita Bangladeshissä, mutta haluaa kunnioittaa onnettomuuden muistopäivää ja lisätä toimintansa läpinäkyvyyttä osallistumalla kansainväliseen Vaatevallankumoukseen.
Tänä vuonna suomalaisten pihoilla viihdytään ja viljellään – sekä kylvetään
Kevään koittaessa suomalaisten into kunnostaa pihoja ja puutarhoja alkaa nousta huippuunsa. Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja kokosi pinnalla olevat asumiseen, pihaan ja puutarhaan liittyvät trendit.
Uusi kotimainen kodin ja konttorituotteiden sarja
Kotimainen perheyritys Saintex Oy laajensi design-heijastimista tutun LifeSaver –merkin tuotevalikoimaa erilaisiin kodin ja konttorin tuotteisiin. Uudet tuotteet on suunniteltu ja valmistettu Suomessa.
Selvitys suomalaisuuden ja Suomalaisen Työn Liiton merkkien merkityksistä kuluttajalle
Suomalaisen Työn Liitto teetti selvityksen suomalaisuuden ja Suomalaisen Työn Liiton myöntämien merkkien vaikutuksesta ostokäyttäytymiseen.
Minimalismi on enemmän
Finndent Oy on Orionista haarautunut yritys, joka suunnittelee ja valmistaa hammashoitoyksiköitä ja potilastuoleja. Yrityksen tuotteista yli 80 prosenttia menee vientiin lähinnä Pohjois- ja Keski-Eurooppaan. Myös Saudi-Arabia on yksi yrityksen isoista markkina-alueista.
Jussi 1/2015 on ilmestynyt
Tämän vuoden ensimmäinen Suomalaisen Työn Liiton jäsen- ja sidosryhmälehti Jussi on ilmestynyt.