Avainlippu

Tutkimus: Suomalaisten halu suosia kotimaisia tuotteita kasvanut – asennemuutos näkyy K-ryhmän myyntidatassa

Valtaosa suomalaisista haluaa, että koronaepidemian aikana ostetaan suomalaisia työllistäviä tuotteita ja palveluita, kertoo tuore Suomalaisen Työn Liiton, Ruokatieto yhdistys ry:n ja Kauppapuutarhaliitto ry:n teettämä tutkimus. Noin kolmasosa suomalaisista sanoo koronaepidemian muuttaneen heidän suhtautumistaan tuotteiden ja palveluiden alkuperää kohtaan. K-ryhmän myyntidata vahvistaa, että asennemuutos näkyy kotimaisten tuotteiden kasvaneena suosiona.

Julkiset hankinnat Suomalaisen Työn Liiton agendalla

Suomalaisen Työn Liiton 4 500 jäsenyrityksestä liki viidennes ilmoittaa julkisen sektorin yhdeksi asiakasryhmäkseen. Julkisen sektorin vuosittaiset hankinnat ovat suuruudeltaan noin 35 miljardia euroa ja työllistävät arviomme mukaan satojatuhansia suomalaisia. Julkinen sektori on siten yksi tärkeä keino vaikuttaa suomalaisen työn hyvinvointiin ja menestymiseen.

Mirka liputtaa ylpeästi suomalaisen työn puolesta 

Avainlippu edustaa meille tärkeitä arvoja, kuten vastuullisuutta, yhteisöllisyyttä sekä suomalaista osaamista. Olemme ylpeitä siitä, että Pohjanmaalla osataan ja voidaan valmistaa hiomatuotteita sekä sähkökäyttöisiä hiomakoneita, joita viedään kaikkialle maailmaan. Olemalla osa hyvän ketjua voimme viestiä meille tärkeistä arvoista ja samalla muistuttaa kuluttajia siitä, kuinka tärkeää on tehdä valintoja suomalaisen työn puolesta.  

Suomen tunnetuin party-peli Alias täyttää 30 vuotta

Alias keksittiin Suomessa kolme vuosikymmentä sitten. Nyt tätä Avainlippu-merkkiä kantavaa peliä on myyty maailmanlaajuisesti jo yli 6 miljoonaa kappaletta. Juhlavuoden kunniaksi niin pelin ulkoasua kuin sisältöjäkin uudistetaan – nyt Alias Originaliin lisätyt sanat ovat Kotimaisten kielten keskuksen kielen ammattilaisten valitsemia.

Lifa Airin hengityssuojaimille on myönnetty Avainlippu

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Lifa Airin hengityssuojaimille Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa valmistetusta tuotteesta. Lifa Air valmistaa Suomessa sekä suu-nenäsuojuksia että hengityssuojaimia ja molemmat tuotteet ovat jatkossa Avainlipulla merkittyjä.

Kustom luo perinteiselle huonekalualalle uutuuskonseptin koronakriisin keskellä

Vaikeuksissa olevaa toimialaa ravistellaan hereille tarjoamalla asiakkaille täysin uudenlainen asiakaskokemus. Hybrid retail -konsepti yhdistää verkkokaupan ja perinteisen kivijalkakaupan parhaat puolet: asiakas pääsee suunnittelemaan omiin tarkoituksiinsa sopivat huonekalut ja näkemään ne ”paikallaan” ns. lisätyn todellisuuden avulla.

Pohjoismaiden ensimmäinen laajamittainen poistotekstiilien jalostuslaitos avataan Paimioon 2021

Pohjoismaiden ensimmäinen poistotekstiiliä laajamittaisesti teollisuuden uusiokäyttöön käsittelevä jalostuslaitos valmistuu Paimioon vuonna 2021. Laitoksen rakennuttava Rester Oy jalostaa Paimiossa yritysten poistotekstiiliä ja vuokralaiseksi samaan kiinteistöön tuleva Lounais-Suomen Jätehuolto Oy (LSJH) käsittelee omalla linjastollaan kotitalouksien poistotekstiiliä.

Bonne Juomat Oy vahvistaa kotiseutuyhteistyötä lähiruokatuotannossa

Bonne Juomat Oy on Suomen omenakaupunki Lohjalla toimiva mehujen, välipalajuomien sekä marja-, hedelmä- ja juuressoseiden valmistaja. Tuoteperheeseemme kuuluu myös kuluttajapakattu kotimainen lähdevesi. Yrityksemme työllistää 22 henkilöä ja kasvua haetaan kehittämällä tuotteita ja yrityksen toimintaa sekä vientikauppaa.