Ajankohtaista aiheesta: nuoret

Tutkimus: Vastuullisuus ohjaa kuluttamista entistä voimakkaammin – myös suomalaiset yritykset tarjoavat hyviä mahdollisuuksia suosia ekologisempaa elämäntapaa

Suomalaiset haluavat ostaa vastuullisesti tuotettuja tuotteita ja palveluita. Vastuullisuuden merkitys korostuu erityisesti nuorten naisten kohdalla. Kotimainen tuote tai palvelu on vastuullinen valinta, joka luo työtä ja hyvinvointia Suomeen. Neljä viidestä suosii kotimaisia tuotteita ja palveluntarjoajia ostopäätöksissään aina kuin mahdollista.

Pohjois-Karjalassa kehitettiin tehokas malli nuorten työllistämiseen

Honkalampi-säätiön koordinoiman Nuorten Työtalkoot -hankkeen avulla 190 alle 30-vuotiasta nuorta työllistyi ja 44 työtöntä nuorta löysi opintopolun. Asenne ja henkilökohtainen lähestymistapa tuottivat tulosta yli odotusten. Säätiölle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkki osoituksena yhteiskunnallisen hyvän tuottamisesta.