PAMA Hockey -jääkiekkomailoille on myönnetty Avainlippu

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt padasjokelaisen Ultimate Hockey Corps Oy:n PAMA Hockey -jääkiekkomailoille Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa valmistetusta tuotteesta. Mailat suunnitellaan ja valmistetaan Suomessa ja niitä kehitetään jatkuvasti pelaajapalautteen avulla.

Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä. Merkki voidaan myöntää tuotteelle, joka on valmistettu Suomessa. Lisäksi suomalaisten kustannusten osuus tuotteen omakustannusarvosta, eli kotimaisuusasteen on oltava vähintään 50 prosenttia. Laskelmassa otetaan huomioon kaikki tuotteeseen kohdistuvat kustannukset. Ultimate Hockey Corps Oy on suomalainen yritys, joka suunnittelee ja valmistaa PAMA Hockey -jääkiekkomailoja Padasjoen mailatehtaalla, jonka tuotantoteknologia on itse suunniteltu ja valmistettu. Mailat valmistetaan alusta loppuun asti itse.

– Päämäärämme jääkiekkomailojen suunnittelussa on yksinkertainen. Valmistamme täydellisen jääkiekkomailan, joka on kestävä, väsymätön, pelattava ja kaiken lisäksi ekologinen – ja se sopii niin ammattilaisille kuin harrastajillekin, Ultimate Hockey Corps Oy:n hallituksen puheenjohtaja Matti Jääskeläinen kuvailee.

– Toimintamme ydin on jatkuva pelaajien kanssa tehtävä tuotekehitys. Mailamme suunnitellaan ja valmistetaan Suomessa. Mailojen kestävyys testataan Tampereen Yliopistossa. Emme jätä mitään sattuman varaan. Matkalla maailman parhaaksi ei voi oikaista. Haluamme Avainlipun avulla viestiä kotimaisesta valmistuksestamme ja tuoda esille suomalaisen työn mailojemme takana, Jääskeläinen jatkaa.

Avainlippu-merkki tunnetaan varsin hyvin. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan 79 prosenttia suomalaisista kuluttajista tuntee Avainlipun erittäin hyvin tai melko hyvin. Suomalaisista suurin osa (71 %) on myös sitä mieltä, että Avainlippu vaikuttaa ostopäätöksiin positiivisesti. Suomalaisen Työn Liiton markkinointipäällikkö Reetta Mentu toteaa, että kotimaisen tuotteen hankinta koetaan yhteiskunnallisena vaikuttamisena ja arvovalintana, joka edesauttaa suomalaista kilpailukykyä ja hyvinvointia.

– On todella hienoa, että jääkiekkomailoja valmistetaan kotimaisin voimin. Kuluttajat liittävät Avainlippuun positiivisia mielikuvia kotimaisuudesta, luotettavuudesta, turvallisuudesta, vastuullisuudesta sekä työllistävyydestä. Tämä mielikuva sopii hyvin tukemaan kotimaisia urheiluvälineitä. Avainlipun kautta viesti näistä tärkeistä arvoista välittyy kuluttajalle. On hienoa kertoa, että peräti 92 prosenttia Avainlippua kantavista yrityksistä sanookin, että merkki tukee tuotteiden ja palveluiden myyntiä, Reetta Mentu kertoo.

Lisätietoja

Matti Jääskeläinen, hallituksen puheenjohtaja, Ultimate Hockey Corps Oy
358 400 566346, matti.jaaskelainen@pamahockey.com

Reetta Mentu, markkinointipäällikkö, Suomalaisen Työn Liitto
050 561 5030, reetta.mentu@suomalainentyo.fi

Ultimate Hockey Corps Oy on suomalainen PAMA-jääkiekkomailoja suunnitteleva ja valmistava teknologiayritys. Yritys on tuonut markkinoille uuden, ainutlaatuisen komposiittimailan, joka perustuu TITAN-mailan kehittäneen Antti-Jussi Tiitolan 50 vuoden kokemukseen jääkiekkomailojen suunnittelusta ja tuotannosta. PAMA on erityisesti rakenteeltaan niin erilainen, että sitä voi perustellusti kutsua uuden sukupolven mailaksi. pamahockey.com

Avainlippu on Suomessa valmistetuille tuotteille ja Suomessa tuotetuille palveluille myönnettävä alkuperämerkki. Avainlippua kantaa yhteensä noin 4000 tuotetta, tuoteryhmää tai palvelua. www.avainlippu.fi

Suomalaisen Työn Liitto toimii sen puolesta, että suomalaisen työn arvostus kasvaa ja suomalainen työ menestyy. Liitto hallinnoi suomalaisesta työstä kertovia merkkejä, vaikuttaa ostopäätöksiin ja haastaa työelämää uudistumaan. www.suomalainentyo.fi