Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja Tero Lausala: ”Olemme syvästi huolissamme Venäjän sotatoimista Ukrainassa. Tilanne on erittäin poikkeuksellinen ja traaginen, ja Venäjän aggressio Ukrainaa ja sen kansalaisia […]
Design from Finland
Uudet myönnetyt Design from Finland -merkit
Design from Finland -merkki kertoo suomalaisesta korkealuokkaisesta muotoiluosaamisesta niin Suomessa kuin kansainvälisestikin. Merkkiä kantavat tuotteet ja palvelut on muotoiltu Suomessa ammattimaisesti, vastuullisesti ja käyttäjälähtöisesti. Design from Finland -merkkiyritykset viestivät avoimesti tuotantoketjunsa rakenteesta ja valmistusmaasta.
Uusi koulutussarjamme opastaa suunnitelmalliseen ja tulokselliseen sosiaalisen median hyödyntämiseen
Järjestämme kevätkaudella 2022 luovan kumppanimme LM Somecon kanssa neliosaisen sosiaalisen median koulutussarjan, jossa käsitellään sosiaalista media eri näkökulmista. Koulutus on tarkoitettu Suomalaisen Työn Liiton jäsenyrityksille ja se on veloitukseton, eli nyt kannattaa hyödyntää tämä mahtava jäsenetu.
Liiton toiminnan kehitys nojautuu jäsenyritysten kuulemiseen
Joka vuotinen kysely jäsenyrityksillemme tuotti jälleen paljon vastauksia ja arvokasta palautetta siitä, miten olemme onnistuneet tehtävässämme ja miten voisimme kehittää toimintaamme. Kiitos kaikille jäsenyritystemme edustajille annetusta palautteesta.
Uusia luottamushenkilöitä valittu Suomalaisen Työn Liiton toimielimiin
Suomalaisen Työn Liitto on pitänyt liitto- ja valtuustokokouksensa sääntömääräisesti. Liiton valtuuston puheenjohtajaksi valittiin Bernerin toimitusjohtaja Antti Korpiniemi edeltäjänsä Tapio Pajuharjun johdettua valtuustoa pitkään. Johtokunnan puheenjohtajaksi valitiin OP Ryhmän yritysvastuusta vastaava johtaja Kati Ihamäki. Edeltävä puheenjohtaja Riitta Huuhtanen jatkaa liiton luottamustehtävissä vaalivaliokunnan jäsenenä.
Helsinkiläinen miestenvaateyritys FRENN sai parhaat pisteet eettisen kaupan puolesta ry:n vuosittaisessa vastuullisuusvertailussa jo toista kertaa peräkkäin
Eetti selvitti kolmatta kertaa suomalaisten vaateyritysten vastuullisuustyötä ja siitä viestimistä. Tänä vuonna selvitettiin myös tuotteen elinkaaren pidentämistä. Selvityksen parhaimmat pisteet 26/29 sai Jarkko Kallion ja Antti Laitisen vuonna 2013 lanseeraama miestenvaatemerkki FRENN. Ränkkää brändi 2021 –raportissa arvioitiin 34 suomalaisen vaatemerkin ilmasto-, ympäristö- ja ihmisoikeustyötä ja läpinäkyvyyttä. Ilmastotyöstä ja vaatteiden pitkäikäisyydestä FRENN sai täydet pisteet.
Uudet myönnetyt Design from Finland -merkit
Design from Finland -merkki kertoo suomalaisesta korkealuokkaisesta muotoiluosaamisesta niin Suomessa kuin kansainvälisestikin. Merkkiä kantavat tuotteet ja palvelut on muotoiltu Suomessa ammattimaisesti, vastuullisesti ja käyttäjälähtöisesti. Design from Finland -merkkiyritykset viestivät avoimesti tuotantoketjunsa rakenteesta ja valmistusmaasta.
Käsityö- ja designalalla kotimaisuus on valttia
Käsityö- ja designalalla kotimaisuutta arvostetaan korkealle. Suomalaisen Työn Liiton myöntämät kotimaisesta valmistuksesta ja muotoilusta kertovat Avainlippu- ja Design from Finland -merkit tuovat yrityksellesi selvää markkinointihyötyä, minkä lisäksi tarjoamme monia muita jäsenetuja.
Design from Finland -merkki: katso hintaa syvemmälle
Nyt kun joulu ja lahjahankinnat lähestyvät hurjaa vauhtia, on hyvä hetki miettiä sitä, minkälaisia lahjoja tänä vuonna pukki mahdollisesti jakaa. Yksi hyvä ohje hankinnoissa voisi olla, että älä osta krääsää, vaan valitse kestäväksi suunniteltu tuote tai palvelu.
Osta työtä Suomeen -päivää vietetään 3.12. – Halu ostaa suomalaista työtä historiallisen korkealla, pelastavia tekoja tarvitaan
Seitsemättä kertaa järjestettävä Osta työtä Suomeen -päivä puhuttelee suomalaisia aiempaa vahvemmin. Peräti 94 prosenttia suomalaisista haluaa tukea kotimaista työllisyyttä ostamalla suomalaisia tuotteita ja palveluita. Luku on tutkimustemme mukaan ennätyskorkealla ja vahvistunut koronan aikana. Tilanne yrityksille ei kuitenkaan ole helppo, sillä pandemian aiheuttama epävarma tilanne jatkuu ja ajaa monet yritykset ahtaalle juuri ennen joulusesonkia. Vaikka häiriöt tuotteiden sekä osa- ja puolivalmisteiden saatavuudessa globaaleilla markkinoilla ovat vahvistaneet kotimaisten tuotantoketjujen asemaa, kotimaista kysyntää tarvitaan monessa yrityksessä kipeästi.