Avainlippu

”Suomalaiset ostavat nyt suomalaisia sohvia” – tekstiiliyritys Lennol kasvatti huonekalupehmusteiden liikevaihtoa yli 33 %

Eteläpohjalainen tekstiiliyritys Lennol Oy on kasvattanut liikevaihtoaan haastavasta ajasta huolimatta. Huonekalupehmusteiden liikevaihto on kasvanut kolmanneksen ja koko talon liikevaihto 50 % edellisvuodesta. Lennol on suomalaisen huonekaluteollisuuden pitkäaikainen kumppani, joka valmistaa pehmusteet useimpiin suomalaisiin sohviin tehtaallaan Jalasjärvellä.

Polaria: tuumasta toimeen vastuullisuuskoulutuksen avulla

Jäsenyrityksemme, tänä vuonna 50-vuotisjuhlavuottaan viettävä Polaria osallistui keväällä 2020 järjestämäämme ”Vastuullisuus liiketoiminnassa ja viestinnässä – mahdollisuudet ja sudenkuopat” -koulutukseen. Koulutuksen kontaktien kautta Polariassa käynnistyi vastuullisuusprojekti nopealla aikataululla. Kysyimme Polarian viestinnästä vastaavalta Annamari Salolta, kuinka vastuullisuustyö on yrityksessä edennyt.

Uudet Avainlippu-tuotteet ja -palvelut

Uusia Avainlippu-merkin käyttöoikeuksia on jälleen myönnetty suomalaisille tuotteille ja palveluille. Avainlippu auttaa valitsemaan suomalaisia työllistävän vaihtoehdon. Katso kattava lista uusista tuotteista ja palveluista, jotka saavat käyttää merkkiä.

Tutkimus: Suomalaisten halu suosia kotimaisia tuotteita kasvanut – asennemuutos näkyy K-ryhmän myyntidatassa

Valtaosa suomalaisista haluaa, että koronaepidemian aikana ostetaan suomalaisia työllistäviä tuotteita ja palveluita, kertoo tuore Suomalaisen Työn Liiton, Ruokatieto yhdistys ry:n ja Kauppapuutarhaliitto ry:n teettämä tutkimus. Noin kolmasosa suomalaisista sanoo koronaepidemian muuttaneen heidän suhtautumistaan tuotteiden ja palveluiden alkuperää kohtaan. K-ryhmän myyntidata vahvistaa, että asennemuutos näkyy kotimaisten tuotteiden kasvaneena suosiona.

Julkiset hankinnat Suomalaisen Työn Liiton agendalla

Suomalaisen Työn Liiton 4 500 jäsenyrityksestä liki viidennes ilmoittaa julkisen sektorin yhdeksi asiakasryhmäkseen. Julkisen sektorin vuosittaiset hankinnat ovat suuruudeltaan noin 35 miljardia euroa ja työllistävät arviomme mukaan satojatuhansia suomalaisia. Julkinen sektori on siten yksi tärkeä keino vaikuttaa suomalaisen työn hyvinvointiin ja menestymiseen.

Mirka liputtaa ylpeästi suomalaisen työn puolesta 

Avainlippu edustaa meille tärkeitä arvoja, kuten vastuullisuutta, yhteisöllisyyttä sekä suomalaista osaamista. Olemme ylpeitä siitä, että Pohjanmaalla osataan ja voidaan valmistaa hiomatuotteita sekä sähkökäyttöisiä hiomakoneita, joita viedään kaikkialle maailmaan. Olemalla osa hyvän ketjua voimme viestiä meille tärkeistä arvoista ja samalla muistuttaa kuluttajia siitä, kuinka tärkeää on tehdä valintoja suomalaisen työn puolesta.  

Suomen tunnetuin party-peli Alias täyttää 30 vuotta

Alias keksittiin Suomessa kolme vuosikymmentä sitten. Nyt tätä Avainlippu-merkkiä kantavaa peliä on myyty maailmanlaajuisesti jo yli 6 miljoonaa kappaletta. Juhlavuoden kunniaksi niin pelin ulkoasua kuin sisältöjäkin uudistetaan – nyt Alias Originaliin lisätyt sanat ovat Kotimaisten kielten keskuksen kielen ammattilaisten valitsemia.