Kotimaisen Goodion liiketoiminta laajenee USA:ssa – lanseeraa tuotteet kirjakauppaketju Barnes & Noblessa

Suomalainen suklaabrändi Goodio on tehnyt sopimuksen amerikkalaisen kirjakauppaketju Barnes & Noblen kanssa. Goodion suklaiden myynti käynnistetään syyskuun aikana ketjun kaikissa myymälöissä.

– Tämä on merkittävä etappi Yhdysvaltain-liiketoiminnallemme. Sopimuksen myötä pääsemme ketjun yli kuuteen sataan liikkeeseen kaikissa Yhdysvaltain osavaltioissa. Olemme iloisia, että saamme viedä suomalaista suklaata laajalti amerikkalaiskuluttajien saataville, sanoo Goodio USA:n toimitusjohtaja Jussi Salonen.

Vuonna 2018 tytäryhtiön Pohjois-Amerikkaan perustaneen Goodion kasvu on ollut USA:ssa hyvässä nosteessa. Viimeisimpänä merkittävänä läpimurtona yhtiö tiedotti pääsystään luomujätti Whole Foodsin hyllyille. Nyt syntynyt uusi kauppa vahvistaa näkemystä siitä, että tuotteille on valtavalla kuluttajamarkkinalla kysyntää.

– Kivijalat ovat murroksen keskellä ja hakevat nyt uudenlaisia tapoja toimia. Amerikkalaisten näkökulmasta harvinaisemmat ja eksoottisemmat tuotteet vaikuttavan sopivan hyvin valikoimaan. Myös suomalaiselle designille sekä ekologisille ja eettisille tuotteille riittää kysyntää, Salonen sanoo.

Barnes & Noble on Yhdysvaltojen suurin kirjojen jälleenmyyjä ja johtava sisällön, digitaalisen median ja opetustuotteiden myyjä. Yhtiö operoi 627 kirjakauppaa USA:n kaikissa 50 osavaltiossa, sekä Nook Digitalia ja yhtä internetin johtavaa verkkokauppa sivustoa, BN.com (www.bn.com).

Lisätietoja:
Jussi Salonen, Goodio, jussi@goodio.fi, 040 5183772

Goodion visio on olla aidosti läpinäkyvä yritys, joka tarjoaa laadukkaita tuotteita ihmisten hyvinvoinnin tueksi. Yrityksen tavoitteena on uudistaa koko suklaa- ja elintarvikealaa omalla esimerkillään, jossa yhdistyvät suomalaiset vahvuudet: puhdas rehellinen tuotantoketju, upea design-osaaminen ja herkullinen hyvinvointi. Goodion tuotteet valmistetaan alusta loppuun Helsingissä vankkumattomalla ammattitaidolla ja suurella sydämellä.