Tämän vuoden ensimmäinen Suomalaisen Työn Liiton jäsen- ja sidosryhmälehti Jussi on ilmestynyt.
Tämän kertaisen lehden ilmiönä käsitellään Avainlipun 50-vuotisjuhlavuoden kunniaksi läpinäkyvyyttä ja autenttisuutta. Autenttisuus onkin tämän hetken megatrendi. Kuluttajat haluavat tietää mistä tuote on peräisin ja millaisia vaikutuksia sen valmistuksella on. Kansainvälistä mallia ilmiöstä tuo yhdysvaltalainen vaateyritys Everlane, joka on vienyt läpinäkyvyyden aivan uudelle tasolle.
Lehden pääkirjoittajana toimii tällä kertaa Fazer-konsernin viestintä- ja brändijohtaja ja Suomalaisen Työn Liiton valtuuston varapuheenjohtaja Ulrika Romantschuk. Merkillisenä tulokkaana esittäytyy hiomapapereita, -koneita ja -materiaaleja valmistava KWH Mirka. Merkkituotteena esitellään Suomessa suunnitellut ja käsityönä valmistetut Festivo-kylmälaitteet. Benchmarkkina lihatuotteistaan tunnettu Snellman avaa menestyksensä taustalla olevia tekijöitä.
Kansainvälistyneistä yrityksistä esittäytyvät lankkuparkettia valmistava Timberwise ja miestenvaatteita valmistava FRENN. Tutkittua-osiossa analysoidaan kuluttajien intoa ostaa kotimaista. Lisäksi lehdessä kurkistetaan Avainlipun värikkääseen historiaan. Katso, mille yrityksille myönnettiin ensimmäisinä Avainlippu! Kansikuvituksen autenttisuus- ja läpinäkyvyys-teemaan loi kuvittaja Minna Mäkipää.