Suomalaisen työn liiton organisoima Tervetuloa meille! -viikko järjestetään 2.–8.10. Suomen suurin yritysten yhtäaikainen avointen ovien tapahtuma auttaa yrityksiä lisäämään tunnettuuttaan sekä tuomaan esille suomalaista osaamista. Tapahtumaviikolle on tilausta, sillä suomalaiset pitävät tärkeänä, että yritykset viestivät avoimesti vastuullisuudesta sekä työllistävästä vaikutuksesta.
Ajankohtaista aiheesta: Suomalainen osaaminen
Presidentti Sauli Niinistö luovutti Huuhkajille Avainlipun
Tasavallan presidentti Sauli Niinistö luovutti pelaajien etätapaamisessa Suomen miesten jalkapallomaajoukkueelle takorautaisen Avainlipun osoituksena suomalaisesta osaamisesta ja yhteistyöstä.
Itsetuntemuksella osaamiseen
Nykyisen työelämän muutoksen ominaispiirre on kaikenpuolisten sääntelyrakenteiden väheneminen. Muodollinen koulutus korvautuu alati jatkuvalla työssä oppimisella ja perinteiset urapolut muistuttavat värikkäitä tilkkutäkkejä. Ohjausvastuu siirtyy ihmisille itselleen ja itsensä johtamisesta tuleekin kaikille tärkeä tehtävä.
Tutkimus: Suomessa on paljon maailmanluokan osaamista, josta ei tiedetä riittävästi
Lähes 90 prosenttia suomalaisista on sitä mieltä, että Suomessa on runsaasti maailmanluokan huippuosaamista, josta ei tiedetä riittävästi. Suomalaiset haluaisivatkin kuulla enemmän suomalaisyritysten menestystarinoita. Tulokset käyvät ilmi Suomalaisen Työn Liiton teettämästä Made by Finland -kampanjatutkimuksesta.
Naiset miehiä ylpeämpiä suomalaisten tuotteiden ostamisesta – Nokian puhelimet poikkeus
Suomalaisen Työn Liiton Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjatutkimus selvitti suomalaistuotteita, joiden ostaminen on herättänyt ylpeyttä suomalaisesta työstä. Näitä olivat etenkin Fiskarsin tuotteet, kotimainen ruoka ja Fazerin sininen suklaa. Neljännelle sijalle yltäneet Nokian puhelimet saivat tuntemaan varsinkin miesostajat ylpeiksi.
Suomalaiset eivät ole mielestään tarpeeksi ylpeitä kotimaisesta työstä
Suomalaiset eivät ole riittävän ylpeitä kotimaisesta työstä. Tätä mieltä ovat erityisesti keski-ikäiset suomalaiset. Kotimaisen ruoan nostaminen ostoskoriin saa lähes joka toisen suomalaisen kuitenkin tuntemaan ylpeyttä, selviää Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjan tutkimuksesta.
Sauna on suomalaisten mielestä paras Suomessa keksitty tuote
Lauantaina 11.6.2016 juhlistetaan suomalaisen saunan päivää. Sauna on juhlapäivänsä ansainnut, sillä Suomalaisen Työn Liiton kyselyn mukaan sauna on suomalaisten mielestä paras Suomessa keksitty tuote. Lisäksi suomalaiset arvostavat Suomessa keksittyjä astiankuivauskaappia ja ksylitolituotteita. Viidesosa naisista ehdotti kärkikolmikkoa parhaimmiksi suomalaistuotteiksi, kun taas neljännen sijan saanutta Nokia-kännykkää ja viidennelle sijalle yltänyttä Abloy-lukkoa kannatti 15 prosenttia miehistä.
Suomalainen kädenjälki näkyy RAY:n uudessa pelissä
Raha-automaattiyhdistys julkaisee tällä viikolla uuden Emma-nimisen automaattipelin. Peli on jälleen yksi taidonnäyte suomalaisesta osaamisesta pelialalla.