Suomen suosituimmat remontit järjestyksessä

Remonttien kilpailutuspalvelu urakkamaailma.fi on tilastoinut ja analysoinut tuhansien remonttitarjouspyyntöjen perusteella Suomen suosituimmat remontit. Nyt kesällä remontoidaan yhä enemmän ja ihmiset ovat enenevissä määrin valmiita tilaamaan ammattilaisen hoitamaan remontointityöt.

Suomessa uudisrakentaminen on jäissä, mutta kuluttajien ja taloyhtiöiden korjausrakentaminen on jatkunut kuitenkin suhteellisen varmana. Remontti-ilmoituspalvelu Urakkamaailman tietokantaan on kertynyt merkittävä määrä tilastotietoa Suomen remontoimisesta. Suomen remontoinnin teettämistä ei ole aiemmin tilastoitu näin tarkasti, jotta voitaisiin nähdä mitkä yksittäiset remontit ovat suosituimpia teetettäväksi remonttiyrityksillä.

– Analysoimme tietokannassamme olevia tietoja ja mielenkiintoisena kysymyksenä meillä oli löytää suosituimmat remontit, jotka suomalaiset ulkoistavat remonttiammattilaisille. Kävimme analyysissämme läpi noin 5000:n tarjouspyynnön tiedot, palvelun perustaja Kalle Koivuniemi kertoo.

Analyysin perusteella kaikista suosituin remontti kotitalouksien keskuudessa on sisämaalaukset, edustaen noin joka seitsemättä ulkopuoliselta ammattilaiselta tilattua remonttia. Toiseksi suosituin remontti on kylpyhuoneremontti, edustaen noin joka kymmenettä remonttia. Kolmanneksi suosituin remonttityö on lattian pintakäsittely, sisältäen laminaatti-, ja parkettilattioihin tehtävät muutostyöt.

– Sisämaalaukset ja lattiaremontit ovat remonttien hintavertailun alhaisimmasta päästä selittäen niiden suosiota. Kyseisillä remonteilla saadaan suhteellisen edullisesti näyttävä muutos huoneistossa. Kylpyhuoneremontit taasen ovat hinnakkaimmasta päästä, mutta monille erittäin tärkeä kohde kodeissansa ja siihen selvästi halutaan panostaa. Kylpyhuoneremontteja myös harvoin pystytään omin voimin toteuttamaan. Esimerkiksi keittiöremontteihin verrattuna kylpyhuoneremontit ovat kaksi kertaa suositumpia.

Nyt kesällä kaikista suurinta kysynnän kasvua on talojen ulkomaalauksissa. Kasvaneesta suosiosta kertoo se, että monet ulkomaalarit ovat myyneet jo koko vuoden loppuun.

Tutkimus analysoi myös sukupuolijakaumaa remonttien tilaajien suhteen. Tutkimuksen mukaan 44% remonttien tilaajista oli naisia. Tulos saattaa tulla yllätyksenä monelle, sillä remonttien suunnittelu ja tilaamiseen liittyvät markkinointimateriaalit ovat suunnattu maskuliiniselle yleisölle. Ehkä remontoimiseen liittyvien yritysten olisikin aika kasvattaa
remonttien markkinointia feminiinisemmällä otteella.

 Lue lisää tutkimuksesta>>

www.urakkamaailma.fi