Satavuotias suomalaisen työn lehti uudistui

Suomalaisen Työn Liiton jäsenille ja sidosryhmille kolahtaa postiluukusta tänään uudistunut lehti, Jussi. Satavuotisen taipaleensa kunniaksi uudistetun lehden avulla liitto panostaa jäsentensä näkyvyyteen ja tuo esiin kiinnostavia ja yllättäviä näkökulmia suomalaisesta työstä.

Suomalaisen Työn Liiton viestintäpäällikkö ja Jussi-lehden päätoimittaja Hanna Malinen kertoo, että tavoitteena oli tehdä lehti, joka vahvistaa yhteistyötä jäsenyritysten kanssa sekä nostaa liiton asiantuntijaprofiilia.

– Lehden kohderyhmänä ovat liiton jäsenet sekä muut sidosryhmät, kuten yritysjohtajat, päättäjät ja media. Lehden sisältöjä ja juttutyyppejä on terävöitetty kohderyhmiä ajatellen. Halusimme tehdä lehden ihmiseltä ihmiselle ja tarjota lukijoille hyödyllistä tietoa siitä, mistä Suomen menestys syntyy ja mikä on liiton rooli suomalaisen työn asiantuntijana, kertoo Malinen.

Lehti keisariajalta roboaikaan

Satavuotisen historiansa aikana Suomalaisen Työn Liiton julkaisema lehti on tunnettu nimillä Kotimainen Työ, Suomen Työ, Tuotantouutiset, Hyvä Suomi! ja Avainlippu. Nimenvaihdos ja lehtikonseptin uudistus tuli nyt tarpeeseen, sillä Suomalaisen Työn Liiton toiminta on viime vuosina laajentunut ja Avainlippukin on saanut rinnalleen kaksi uutta merkkiä: Design from Finland ja Yhteiskunnallinen yritys -merkit.

– Lehdellä on pitkät perinteet, joten uusi nimikin on perinteinen suomalainen nimi, hyväntuulinen ja rehellinen Jussi. Lehden moderni ja ajan hermoilla oleva ulkoasu ja sisältö avaavat taas tulevaisuuden työelämää ja työn tekemistä, sanoo Malinen.

Jokaisessa lehdessä käsitellään ajankohtaista suomalaiseen työhön vaikuttavaa ilmiötä. Ensimmäisessä lehdessä ilmiö on robotisaatio. Lisäksi lehdessä esitellään mielenkiintoisia ja menestyneitä yrityksiä meiltä ja maailmalta, joilta lukija voi imeä oppia myös omaan bisnekseen. Jäsenilleen liitto tarjoaa lehdessä konkreettisia vinkkejä, työkaluja ja tutkimustietoa, joita voi hyödyntää omassa työssä. Jokaisen lehden kannen kuvittajana esitellään uusi suomalainen kuvittaja.

– Suomalainen työ kumpuaa innostuksesta, osaamisesta ja yhteistyöstä, ja siitä tässä lehdessä on perimmiltään kyse, kiteyttää Malinen.

Jussin ensimmäinen numero julkaistaan 24.2.2014. Jussi ilmestyy neljä kertaa vuodessa ja sen toimituksesta ja taitosta vastaa Otavamedia Asiakasviestintä yhteistyössä Suomalaisen Työn Liiton kanssa. Lehden julkaisija on Suomalaisen Työn Liitto, päätoimittaja Suomalaisen Työn Liiton viestintäpäällikkö Hanna Malinen, tuottaja Otavamedian Heini Santos ja AD Otavamedian Vesa Koskelainen.

Jussin verkkolehti löytyy osoitteesta jussi.avainlippu.fi
Näytenumeron painetusta lehdestä voi tilata lähettämällä postitustiedot osoitteeseen stl@avainlippu.fi
Lisätietoja 24.2.2014 alkaen:
Tero Lausala
toimitusjohtaja
Suomalaisen Työn Liitto
tero.lausala@avainlippu.fi
050 407 2623

Lisätietoja 3.3.2014 alkaen:
Hanna Malinen
viestintäpäällikkö
Suomalaisen Työn Liitto
hanna.malinen@avainlippu.fi
050 369 4949