Nanso osallistuu kansainväliseen Vaatevallankumoukseen avaamalla tehtaansa ovet yleisölle

Perjantaina 24. huhtikuuta tulee tasan kaksi vuotta kuluneeksi siitä, kun Rana Plaza -tehdasrakennus romahti ja yli 1000 ihmistä kuoli onnettomuudessa Bangladeshissa. Nanso Group ei valmistuta tuotteita Bangladeshissä, mutta haluaa kunnioittaa onnettomuuden muistopäivää ja lisätä toimintansa läpinäkyvyyttä osallistumalla kansainväliseen Vaatevallankumoukseen.

Onnettomuuden vuosipäivänä 24. huhtikuuta vietetään kansainvälistä Vaatevallankumousta. Nanso osallistuu samanaikaisesti yli 70 eri maassa vietettävään Vaatevallankumoukseen avaamalla Nokialla sijaitsevan tehtaansa ovet yleisölle. Opastetulla tehdaskierroksella yleisö pääsee näkemään, kuinka pitkän matkan vaatteet kulkevat ennen kuin ne ovat myymälöissä kuluttajien saatavilla. Nanson tehtaalla neulokset värjätään, painetaan ja viimeistellään ennen kuin ne siirtyvät leikkuupöydälle ja ompelijoille. Tehtaalla työskentelevät ihmiset omaavat ainutlaatuisen ammattitaidon, jota ei Suomessa missään muualla pääse samassa laajuudessa näkemään.

Yleisölle avoimet opastetut kierrokset perjantaina 24.4.2015 klo 10.00 ja 12.00 Nanson tehtaalla osoitteessa Tanhuankatu 2, 37100 Nokia.
Ei ennakkoilmoittautumista.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
Satumaija Mäki, vastuullisuus- ja viestintäasiantuntija, Nanso Group Oy
puh. 040 752 8537, satumaija.maki@nansogroup.com

***
Nanso Group Oy
Vuonna 1921 perustettu Nanso Group Oy on suomalainen perheomistuksessa oleva yritys, joka tunnetaan yksilöllisestä designista ja näyttävistä kuoseista. Yhtiö myy trikoo- ja alusvaatteita, sukkia ja sukkahousuja Suomen markkinoiden lisäksi mm. Pohjoismaihin, Keski-Eurooppaan ja Venäjälle. Konsernin vahvat brändit ovat Nanso, Finnwear, Black Horse, Vogue, Amar, Norlyn ja KS Socks. Nanso Group työllistää globaalisti yhteensä 484 henkilöä. Vuonna 2014 yhtiön liikevaihto oli 49,2 miljoonaa euroa.