Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Jämsässä toimivalle Elosen Leipomolle Avainlippu-tunnuksen osoituksena suomalaisesta työstä ja Suomessa valmistetuista tuotteista.
Vaikka kilpailu leipomoalalla kiristyy jatkuvasti, Elonen ei suostu tinkimään kotimaisuudesta. Kotimaisuus näkyy sekä raaka-aineissa että työnteon tapana, ja se on vahva kilpailuetu, jota myös asiakkaat osaavat arvostaa.
”Olemme äärettömän ylpeitä Avainlippu-merkistämme, ja aiomme myös kantaa sitä ylpeydellä. Kaiken kaikkiaan olemme ylpeitä kotimaisuudestamme. Onhan se jo puhtaasti vastuukysymyskin: tahdomme antaa täyden tukemme kotimaiselle työlle ja tuotannolle ja sitoudumme siihen sataprosenttisesti. Arvostamme suuresti sitä, että esimerkiksi koko tuoreen leivän arvoketju jää Suomeen. Viljelijästä mylläriin, mylläristä leipuriin ja leipurista kauppaan”, Eloselta kerrotaan.
Avainlippu tunnetaan laajalti
Avainlippu-merkki tunnetaan varsin hyvin. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan 86 prosenttia suomalaisista tuntee Avainlipun erittäin hyvin tai melko hyvin. Vastaajista suurin osa (57 %) on myös sitä mieltä, että Avainlippu vaikuttaa ostopäätöksiin positiivisesti.
Suomalaisen Työn Liiton markkinointipäällikkö Reetta Mentu toteaa, että kotimaisen tuotteen hankinta koetaan yhteiskunnallisena vaikuttamisena ja arvovalintana, joka edesauttaa suomalaista kilpailukykyä ja hyvinvointia.
”Kuluttajat liittävät Avainlippuun positiivisia mielikuvia kotimaisuudesta, luotettavuudesta, ympäristöystävällisyydestä sekä työllistävyydestä. Avainlipun kautta yritykset voivat viestiä tärkeistä arvoista kuluttajille ja asiakkaille”, Reetta Mentu kertoo.
Lisätietoja
Jari Elonen, Toimitusjohtaja, Elonen Oy Leipomo, 020 7070 201, jari.elonen@elonen.fi
Noora Tuominen, Markkinointipäällikkö, Elonen Oy Leipomo, 020 7070 227, noora.tuominen@elonen.fi
Reetta Mentu, Markkinointipäällikkö, Suomalaisen Työn Liitto, 050 561 5030, reetta.mentu@suomalainentyo.fi