Ajankohtaista aiheesta: Avainlippu

UPM BioVerno -dieselistä tuli Avainlippu-tuote

UPM:n uusiutuvan dieselin UPM BioVernon erinomaiset ominaisuudet saivat yhden tunnustuksen lisää kun puupohjaiselle dieselille myönnettiin Avainlippu-merkki. Avainlippu voidaan myöntää Suomessa valmistetuille tuotteille, joiden kotimaisuusaste on vähintään 50 prosenttia.

Pisarasuoja on osa hygieenistä esillepanoa

Helsingin kaupungin ympäristökeskuksen tuoreen selvityksen mukaan Helsingin hotellien, ravintoloiden ja kahviloiden tyypillisempiä ongelmia ovat väärät tarjoilulämpötilat ja pisarasuojien puute.

Foodduck Oy tuo uudenlaisen leviteannostelijan ravintoloiden leipäpöytiin

Suomalainen FOODDUCK® on täysin uudenlainen leviteannostelija ja älykäs ratkaisu ravintoloiden leipäpöytiin, niin henkilöstöravintoloissa, kouluruokaloissa, palvelukeskuksissa kuin hotellien aamiaisravintoloissa. Se säästää ympäristöä vähentämällä ruokahävikkiä ja jätteiden määrää merkittävästi. Ekologinen Foodduck-leviteannostelija parantaa myös levitepöydän hygieniaa.

Lapuan Kankurit voitti Taito-Finlandia 2014 -palkinnon

Pellavakutomo Lapuan Kankurit on voittanut Taito-Finlandia 2014 -palkinnon. Palkinto luovutettiin 14.11. Suomen Kädentaidot -messuilla Tampereella. Palkinnon saajan valitsivat kansainvälisesti arvostetut suunnittelijat Aamu Song ja Johan Olin.

Nostalgia näkyy syksyn sisustuksessa – katso vinkit valaistukseen

Suomalaiskotien sisustuksessa korostuvat kohti vuoden pimeintä aikaa mennessä nostalgia ja traditiot, mikä näkyy myös kotiin hankittujen tuotteiden materiaalivalinnoissa. Samalla kuluttajien kiinnostus tuotteiden alkuperää kohtaan näyttää olevan kasvussa. Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja kokosi pinnalla olevat suomalaiset sisustustrendit ja vihjeet oikeanlaiseen valaistukseen.

Työtä kotimarkkinoille

Venäjän päätös kieltää laajasti elintarvikkeiden tuonti niistä maista, jotka osallistuvat sitä vastaan suunnattuihin pakotteisiin on konkretisoinut uhkat Suomen taloudelle ja työllisyydelle, joita pitkittynyt kriisi luo.

Avainlippu bränditutkimus 2014

Suomalaisen Työn Liitto teetätti tutkimuksen Innolink Research Oy:lla selvittääkseen, kuinka hyvin suomalaiset tuntevat Avainlippu-merkin ja mikä on sen vaikutus kuluttajien ostopäätökseen. Tulokset olivat positiiviset, sillä lähes 90% suomalaista tunsivat Avainlippu-merkin ja reilusti yli puolelle kuluttajista Avainlippu-merkillä oli vaikutusta ostopäätökseen.

Uusia sähköisiä Avainlipun kantajia Vantaalta

Avainlippu-merkkitoimikunta myönsi tällä viikolla 81 uudelle tuotteelle ja palvelulle Avainlipun käyttöoikeuden. Mukana on sekä uusia liiton jäseniä että jo ennestään Avainlipun jollekin tuotteelleen saaneita jäseniä.