Ajankohtaista aiheesta: Avainlippu

Luonkos palkittiin innovatiivisuudestaan pohjoismaisessa kilpailussa

Avainlippua kantava Luonkos Finland Oy Ltd Naantalista sai Nordic Natural Beauty Awards -kilpailussa 27.10. tuomariston erikoispalkinnon ”The best Nordic natural innovation in skincare” öljypuhdistuskakustaan. Niin kutsutuista metsäkakuista povataan Luonkosille vauhdittajaa kansainvälisten markkinoiden haltuunotossa.

”Suomalaiset ostavat nyt suomalaisia sohvia” – tekstiiliyritys Lennol kasvatti huonekalupehmusteiden liikevaihtoa yli 33 %

Eteläpohjalainen tekstiiliyritys Lennol Oy on kasvattanut liikevaihtoaan haastavasta ajasta huolimatta. Huonekalupehmusteiden liikevaihto on kasvanut kolmanneksen ja koko talon liikevaihto 50 % edellisvuodesta. Lennol on suomalaisen huonekaluteollisuuden pitkäaikainen kumppani, joka valmistaa pehmusteet useimpiin suomalaisiin sohviin tehtaallaan Jalasjärvellä.

Mirka liputtaa ylpeästi suomalaisen työn puolesta 

Avainlippu edustaa meille tärkeitä arvoja, kuten vastuullisuutta, yhteisöllisyyttä sekä suomalaista osaamista. Olemme ylpeitä siitä, että Pohjanmaalla osataan ja voidaan valmistaa hiomatuotteita sekä sähkökäyttöisiä hiomakoneita, joita viedään kaikkialle maailmaan. Olemalla osa hyvän ketjua voimme viestiä meille tärkeistä arvoista ja samalla muistuttaa kuluttajia siitä, kuinka tärkeää on tehdä valintoja suomalaisen työn puolesta.  

Suomen tunnetuin party-peli Alias täyttää 30 vuotta

Alias keksittiin Suomessa kolme vuosikymmentä sitten. Nyt tätä Avainlippu-merkkiä kantavaa peliä on myyty maailmanlaajuisesti jo yli 6 miljoonaa kappaletta. Juhlavuoden kunniaksi niin pelin ulkoasua kuin sisältöjäkin uudistetaan – nyt Alias Originaliin lisätyt sanat ovat Kotimaisten kielten keskuksen kielen ammattilaisten valitsemia.

Lifa Airin hengityssuojaimille on myönnetty Avainlippu

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Lifa Airin hengityssuojaimille Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa valmistetusta tuotteesta. Lifa Air valmistaa Suomessa sekä suu-nenäsuojuksia että hengityssuojaimia ja molemmat tuotteet ovat jatkossa Avainlipulla merkittyjä.

Kustom luo perinteiselle huonekalualalle uutuuskonseptin koronakriisin keskellä

Vaikeuksissa olevaa toimialaa ravistellaan hereille tarjoamalla asiakkaille täysin uudenlainen asiakaskokemus. Hybrid retail -konsepti yhdistää verkkokaupan ja perinteisen kivijalkakaupan parhaat puolet: asiakas pääsee suunnittelemaan omiin tarkoituksiinsa sopivat huonekalut ja näkemään ne ”paikallaan” ns. lisätyn todellisuuden avulla.