Suomalaisen Työn Liiton Yhteiskunnallinen yritys -merkkitoimikunta on myöntänyt uusia merkkejä yritysten käyttöön.
Yhteiskunnallinen yritys
Uusia Yhteiskunnallinen yritys -merkkejä myönnetty
Suomalaisen Työn Liiton Yhteiskunnallinen yritys -merkkitoimikunta on myöntänyt uusia merkkejä yritysten käyttöön.
Yrittäjä Jethro Rostedt haastaa suomalaiset yritykset kertomaan toiminnastaan: ”Nuoret tuntevat yrittämistä ja työelämää liian vähän”
Joka viides nuori ei tiedä, mitä heitä kiinnostavissa yrityksissä tehdään. Nuorten heikko tuntemus työelämästä huolettaa myös pitkän linjan yrittäjää Jethro Rostedtia. Vastaiskuksi Rostedtin omistama Aninkainen-kiinteistönvälitysketju yli 70 muun yrityksen ohella pitää ensi viikolla avoimia ovia.
Honkalampi-säätiölle Suomen suurimmat avoimet ovet ovat mahdollisuus kertoa yhteiskunnallisesta tehtävästään
Honkalampi on mukana jo toista kertaa Suomalaisen Työn Liiton järjestämässä Tervetuloa meille -tempauksessa lokakuun ensimmäisellä viikolla 30.9.–6.10.2019. Tapahtuman tavoitteena on avata samanaikaisesti ovet yrityksiin sekä yhteisöihin ja kertoa suomalaisesta monipuolisesta osaamisesta.
On aika jälleen avata ovia Tervetuloa meille -viikolla
Tervetuloa meille -viikkoa vietetään 30.9.-6.10.2019 kolmannen kerran. Se on Suomen suurin avointen ovien tapahtuma, jossa tarkoituksena on nostaa esille suomalaista osaamista ja työtä. Viikon aikana yritykset ja yhteisöt avaavat ovensa sidosryhmilleen ja järjestävät erilaisia tapahtumia. Tempaus on avoin kaikille Suomen yrityksille ja yhteisöille.
Suomalaiset ostavat tulevaisuudessa yhä enemmän yhteiskunnallista hyvää tuottavilta yrityksiltä
Vastuullisuus näkyy jo suomalaisten ostopäätöksissä, sillä yli neljännes (26 prosenttia) kertoo, että heidän ostopäätökseensä vaikuttaa yrityksen tuottama yhteiskunnallinen hyvä. Tuotteita ja palveluita valittaessa suomalaisille on tärkeää, että yritys pystyy osoittamaan toimintansa vastuullisuuden ja yhteiskunnalle hyvää tekevän tehtävänsä.
Uusia Yhteiskunnallinen yritys -merkkejä myönnetty
Suomalaisen Työn Liiton Yhteiskunnallinen yritys -merkkitoimikunta on myöntänyt uusia merkkejä yritysten käyttöön.
Vastuullisuus vaikuttaa suomalaisten ostopäätöksiin
Suomalaiset pitävät tuotteita ja palveluita valitessaan tärkeänä, että yritys pystyy osoittamaan toimintansa vastuullisuuden. Tätä mieltä on Suomalaisen Työn Liiton selvityksen mukaan 87 prosenttia suomalaisista ja määrä on kasvanut parin vuoden aikana peräti 11 prosenttia. Lähes neljä viidestä suomalaisesta on lisäksi valmis maksamaan tuotteesta tai palvelusta enemmän, jos he tietäisivät yrityksen käyttävän voitoistaan vähintään puolet yhteiskunnallisen hyvän tuottamiseen.
Espoon Lähimmäispalveluyhdistys (Elpy ry) ja Kaunialan sairaala aloittavat yhteistyön
Yhteiskunnallinen yritys -merkkiyritykset Elpy ry ja Kaunialan sairaala tekevät yhteistyötä muun muassa KotiKauniala-lääkäripalveluiden sekä henkilöstön osaamisen ja koulutuksen tiimoilta.
Joko yhteiskunnalliset yritykset ovat sinulle tuttuja?
Yhteiskunnallisista yrityksistä on aiemmin puhuttu julkisuudessa varsin vähän, vaikka Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Yhteiskunnallinen yritys -merkin jo yli parille sadalle yritykselle ympäri Suomea ja niiden yhteenlaskettu liikevaihto on yli viisi miljardia euroa.