Suomalaisen työn liitto on yksi perustajaorganisaatioista tänä syksynä toimintansa aloittaneelle uudelle digitaalisen kaupan yhteisölle, Digital Commerce Finlandille. Tämä on liitolle merkittävä askel ja luonteva jatkumo sille työlle, jota olemme yhdessä jäsenyritystemme kanssa tehneet digitaalisen liiketoiminnan kehittämiseksi.
Ajankohtaista aiheesta: Verkkokauppa
Tunne asiakkaasi – menesty verkkokaupassa
Elämme digitaalisen kaupankäynnin aikaa, jossa verkkokauppojen merkitys kasvaa huimaa vauhtia. Ostamisen helppous, digitaitojen lisääntyminen ja verkkomyynnin arkipäiväistyminen lisäävät kiihtyvällä vauhdilla verkkokauppojen määrä. Mutta mitä vaaditaan, jotta verkkokauppa menestyy kovassa kilpailussa?
Digital Commerce Finlandille myönnettiin Yhteiskunnallinen Yritys -merkki
Tällä viikolla julkistetulle uudelle Digital Commerce Finland -yritykselle on myönnetty Yhteiskunnallinen Yritys -merkin käyttöoikeus osoituksena liiketoiminnallisten ja yhteiskunnallisten tavoitteiden onnistuneesta yhdistämisestä. Yritys on syntynyt Business Finlandin pitkän ohjelmatoiminnan tuloksena, ja sen käynnistymistä tukee kuusi perustajaorganisaatiota: Kaupan liitto, Keskisuomalainen, Paytrail, Posti, Sanoma sekä Suomalaisen työn liitto.
Digital Commerce Finland käynnistää toimintansa – tavoitteena luoda maailman kilpailukykyisin digitaalisen kaupan yhteisö Suomeen
Digital Commerce Finland haluaa kiihdyttää digitaalisen kaupan kasvua. Uuteen yhteisöön kutsutaan mukaan niin verkkokauppoja ja kaupan alan pk-yrityksiä kuin laajasti digikaupasta kiinnostuneita ja siihen vaikuttavia tahoja.
Kotimaiset verkkokauppiaat kertovat: Avainlippu auttaa erottautumaan ulkomaisista verkkokaupoista
Suomalaisen Työn Liitto on lanseerannut Avainlipusta oman version suomalaisille verkkokaupoille, koska kotimaisuus tuo tutkimusten mukaan selkeää kilpailuetua ulkomaisiin verkkokauppoihin nähden. Kuluttajat kokevat toisinaan myös hankalaksi erottaa kotimaiset verkkokaupat ulkomaisista, minkä lisäksi verkko on pullollaan huijaussivustoja. Verkkokauppiaat ovatkin ottaneet uuden ”Suomalainen verkkokauppa” -Avainlippu-merkin ilolla vastaan.
Katsaus suomalaiseen verkkokauppaan 2023
Katsaus suomalaiseen verkkokauppaan -raportti antaa eväitä verkkokauppiaille kehittää verkkoliiketoimintaansa pohjautuen laajaan tutkimusaineistoon verkkokaupan kehittymisestä maailmalla ja Suomessa. Lisäksi raportissa tarkastellaan suomalaisten kulutus- ja ostokäyttäytymiseen vaikuttavia arvoja sekä muita tekijöitä, joita verkkokauppiaiden on hyvä ottaa huomioon kehittäessään toimintaansa.
Suosittu verkkokauppakoulutus järjestetään myös syksyllä 2022
Järjestämme jälleen syksyllä 2022 neliosaisen kattavan verkkokauppakoulutuksen digitaalisen kaupan asiantuntija Leevi Parsaman johdolla. Koulutuksen aikana tutustut verkkokaupan mahdollisuuksiin sekä saat konkreettisia eväitä verkkoliiketoiminnan käynnistämiseen ja kehittämiseen. Koulutus on tarkoitettu Suomalaisen Työn Liiton jäsenyrityksille ja se on veloitukseton, eli nyt kannattaa hyödyntää tämä mahtava jäsenetu.
5 vinkkiä, joiden avulla viet kauppasi menestyksekkäästi kivijalasta verkkoon
Koko kaupan ala elää voimakkaassa murroksessa. Asiakkaat siirtyvät verkkoon kiihtyvällä tahdilla. Kivijalkakauppa sekä kauppakeskukset ovat menettäneet myyntiä kotimaisille ja ulkomaisille verkkokaupoille. Iso osa myös kauppiaista on siirtynyt verkkoon asiakkaiden mukana, mutta edelleen Suomesta löytyy yllättävän paljon kauppiaita, jotka eivät ole syystä tai toisesta halunneet laajentaa kaupankäyntiään verkkoon. Onko nyt sen aika vai joko se juna meni? Ei suinkaan, sillä aina ehtii mukaan.
Mikä tekee verkkokaupasta suomalaisen? Mitä se lupaa asiakkaalle?
Suomalaisen Työn Liiton tehtävänä on toimia sen puolesta, että suomalainen työ menestyy. Teemme töitä sen eteen, että aina kun on mahdollisuus valita, valinta kääntyisi suomalaisen vaihtoehdon puoleen. Verkkokaupan osalta tämä tarkoittaa, että haluamme vaikuttaa siihen, että suomalaiset ostavat luotettavilta, kotimaisilta verkkokaupoilta.
Hakola avaa verkkokauppansa koronakriisistä kärsineille kotimaisille designyrityksille
Hakola avaa verkkokauppansa koronakriisistä kärsineille kotimaisille designyrityksille: “Designkaveria ei jätetä”, julistaa Hakolan luova johtaja
Annaleena Hakola.