Koronapandemia pakotti arkemme ennennäkemättömän nopeasti uuteen asentoon. Vielä reilu kuukausi sitten iloitsimme hienoisesta työllisyyden kasvusta ja kinastelimme tamperelaisen urheiluhallin nimestä. Nyt Suomi elää poikkeusoloissa, valmiuslaki on otettu käyttöön ja valtion varmuusvaraston salvat avattu. Sittemmin on myös osoittautunut, etteivät varmuusvarastot riitä kaikkiin niihin tarpeisiin, jotka ovat nousseet esille.
Yhteiskunnallinen yritys
Suomalaisen Työn Liiton jäsenyritys: näihin merkin käyttöön liittyviin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota, kun ulkoistat markkinointiviestinnän
Monet yritykset ulkoistavat markkinoinnin, mainonnan ja viestinnän toimenpiteitä yhteistyökumppaneilleen. On usein tarkoituksenmukaista käyttää ulkopuolista ammattitaitoa, mutta se vaatii myös erinomaista viestin kulkua osapuolten välillä. Suomalaisen Työn Liiton merkkeihin liittyy useita noudatettavia sääntöjä sekä hyödyllisiä vinkkejä, jotka kannattaa avata myös ulkoisille kumppaneille.
10 eurolla 10 000 työpaikkaa
Koronatilanteessa yritykset ovat ahtaalla, kun kassavirrat tyrehtyvät. Lomautukset vavisuttavat ihmisten taloutta ja epävarmuus on vallitseva tila. Näinä aikoina on erityisen tärkeää, että kohdistamme ostomme suomalaisiin tuotteisiin ja palveluihin. Jos jokainen suomalainen ostaisi 10 eurolla kuussa suomalaisia tuotteita ja palveluita, voisimme säilyttää jopa 10 000 työpaikkaa. Mutta mihin tämä laskelma perustuu?
Nyt on vastuullista ostaa kotimaista – ostopäätöksemme pitävät yritykset pystyssä
Koronavirus pistää monen suomalaisen yrittäjän ahtaalle. Nyt jos koskaan kannattaa valita kotimaisia tuotteita ja palveluita, jotta työpaikat säilyvät ja turvaamme kotimaisen tuotannon myös jatkossa, kehottaa Suomalaisen Työn Liitto.
Kaupankäynnin tyrehtymistä ei korvaa mikään tukitoimi – omilla valinnoillamme voimme kuitenkin säilyttää työpaikat
Elämme täysin poikkeuksellisia aikoja. Yhteistä vaikeata kokemusta, jonka tulemme kaikki muistamaan samalla tavalla kuin muita historiallisia, koko ihmiskuntaa koskettavia kriisejä on muistettu.
Suomalaisen Työn Liiton toiminta koronavirus-tilanteessa
Haluamme Suomalaisen Työn Liitossa tehdä voitavamme, jotta koronavirus ei leviäisi. Tämän vuoksi perumme tai mahdollisuuksien mukaan siirrämme tai streamaamme kevään jäsentapahtumat ja -koulutukset toukokuun loppuun […]
Kysely: Yritykset vaativat kunnilta vahvempaa ympäristövastuuta kuntahankinnoissa
Ympäristövaikutusten painoarvon kuntahankinnoissa arvioidaan kasvavan tulevaisuudessa. Yritysjohtajien mielestä ympäristövaikutusten merkitys pitäisi näkyä kuntien hankintapäätöksissä jo nyt, mutta kuntapäättäjät eivät ole vielä nostaneet sitä viiden tärkeimmän hankintakriteerin joukkoon.
Uusia Yhteiskunnallinen Yritys -merkkejä myönnetty
Suomalaisen Työn Liiton Yhteiskunnallinen Yritys -merkkitoimikunta on myöntänyt uusia merkkejä yritysten käyttöön.
Suomalaisen Työn Liitto nostaa vastuullisuuden jäsenkriteeriksi
Suomalaisen Työn Liitto on yhdessä jäsenyritystensä kanssa määritellyt, mistä koostuu vastuullinen työ Suomessa. Työpaikkojen luominen, tuotannon ja hankintojen vastuullisuus sekä työntekijöiden osaamisesta ja hyvinvoinnista huolehtiminen ovat Suomalaisen Työn Liiton määrittelemät vastuullisen työn periaatteet, joihin sen 4500 jäsenyhteisöä sitoutetaan. Liitto käynnistää koulutuskiertueen jäsenyrityksilleen tukemaan vastuullisen työn toteutumista ja siitä viestimistä.
Tuodaan yrityksissämme tehty hyvä työ esille!
Vastuullisuudesta on tullut megatrendi, ilmiö ja puheenaihe, joka tulee vastaan joka päivä monessa eri muodossa. Hyvä niin, sillä elinympäristöämme ja yhteiskuntaamme kohtaavat valtavat haasteet aina ilmastonmuutoksesta biodiversiteetin kiihtyvään vähenemiseen, väestön ikääntymiseen sekä hyvinvoinnin ja osaamisen polarisaatioon.