Avainlippu

On aika jälleen avata ovia Tervetuloa meille -viikolla

Tervetuloa meille -viikkoa vietetään 30.9.-6.10.2019 kolmannen kerran. Se on Suomen suurin avointen ovien tapahtuma, jossa tarkoituksena on nostaa esille suomalaista osaamista ja työtä. Viikon aikana yritykset ja yhteisöt avaavat ovensa sidosryhmilleen ja järjestävät erilaisia tapahtumia. Tempaus on avoin kaikille Suomen yrityksille ja yhteisöille.

Tutkimus: Vastuullisuus ohjaa kuluttamista entistä voimakkaammin – myös suomalaiset yritykset tarjoavat hyviä mahdollisuuksia suosia ekologisempaa elämäntapaa

Suomalaiset haluavat ostaa vastuullisesti tuotettuja tuotteita ja palveluita. Vastuullisuuden merkitys korostuu erityisesti nuorten naisten kohdalla. Kotimainen tuote tai palvelu on vastuullinen valinta, joka luo työtä ja hyvinvointia Suomeen. Neljä viidestä suosii kotimaisia tuotteita ja palveluntarjoajia ostopäätöksissään aina kuin mahdollista.

Erikoiskalustevalmistaja Piantek Oy:lle Avainlippu

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Koskenkorvalla toimivalle Piantek Oy:lle Avainlippu-tunnuksen Suomessa tuotetulle ja täällä työllistävälle palvelulle. Piantek Oy on kotimainen kaupan alan sisustusurakoinnin kokonaistoimittaja. Erikoiskalusteteollisuuden toimittajana Piantek Oy valmistaa kalusteita julkisiin tiloihin. Kohteisiin kuuluvat liikekeskukset, myymälät, ravintolat, hotellit ja laivat.

Uudet Avainlippu-tuotteet ja -palvelut

Uusia Avainlippu-merkin käyttöoikeuksia on jälleen myönnetty suomalaisille tuotteille ja palveluille. Avainlippu kertoo, että tuote on valmistettu tai palvelu on tuotettu Suomessa ja työllistää Suomessa. Katso kattava lista uusista tuotteista ja palveluista, jotka saavat käyttää merkkiä.

Uudet Avainlippu-tuotteet ja -palvelut

Uusia Avainlippu-merkin käyttöoikeuksia on jälleen myönnetty suomalaisille tuotteille ja palveluille. Avainlippu kertoo, että tuote on valmistettu tai palvelu on tuotettu Suomessa ja työllistää Suomessa. Katso kattava lista uusista tuotteista ja palveluista, jotka saavat käyttää merkkiä.

Kannattaako sinivalkoinen valinta ostopäätöksissä?

Suomalaisen Työn Liiton viestin ydin on jo yli vuosisadan ollut ”suosi suomalaista”. Viestin ajatus on, että suomalaisten tuotteiden ja palveluiden suosiminen mahdollistaa työpaikkojen synnyn Suomeen. Suomalaisen suosimisen ajatus pohjautuu panos-tuotostutkimuksen laskelmiin siitä, kuinka kotimaassa tuotettu palvelu tai tuote vaikuttaa kansantalouteen ja työpaikkojen syntyyn. Viestin sisältö ei ole muuttunut aikojen saatossa, mutta voi kysyä, onko viesti enää ajankohtainen ja paikkansapitävä.

Suomi tarvitsee lisää työtä

Vaalivuotena 2019 tehdään tärkeitä valintoja ja linjauksia suomalaisen työn tulevaisuuden kannalta. Hyvinvointimme nyt ja tulevaisuudessa syntyy työtä tekemällä.

Asenne ratkaisee! Mun elämä, mun työ -kiertue valmentaa työelämävalmiuksia 18 000 ammattiin opiskelevalle nuorelle

Suomen suurin työelämäkiertue Mun elämä, mun työ tuo ammattiin opiskeleville toisen asteen opiskelijoille näkökulmia työelämästä, herättelyä asenteesta ja kannustusta motivaatioon. Kiertue haastaa nuoret myös pohtimaan omaa taloudenhallintaansa. Kiertue tavoittaa noin 18 000 nuorta vuoden 2019 aikana eri puolilla Suomea ja sen järjestää Talous ja nuoret TAT yhteistyössä OP:n ja Suomalaisen Työn Liiton kanssa.