Vuoden koru -kilpailu haastaa vanhat mielikuvat suomalaisista koruista. Tämänkertaisissa finalistitöissä korujen muotokieli inspiroituu vahvasti luonnosta ja taustatarinoista välittyy aiempaa voimakkaammin voimaantumisen kokemukset.
Avainlippu
Extranet-jäsenpalvelu uudistuu
Mainioita uutisia: extranet-jäsenpalvelu uudistuu aivan pian! Palvelussa on 8.-11.12. lyhyt käyttökatko, jolla on vaikutusta extranet-kirjautumisiin ja uusien hakemusten tekoon.
Uusia Avainlippu-tuotteita, -palveluita ja -verkkokauppoja
Uusia Avainlippu-merkin käyttöoikeuksia on jälleen myönnetty suomalaisille tuotteille, tuoteryhmille, palveluille ja verkkokaupoille. Katso kattava lista uusista merkkiluvista.
Valitse työtä Suomeen -päivää vietetään 5.12.
Kymmenettä kertaa järjestettävän kampanjan tarkoituksena on nostaa kotimaisen työn merkitystä ja muistuttaa, miten suuri merkitys kotimaisilla kulutusvalinnoilla on Suomen taloudelle ja kansalaisten hyvinvoinnille. Yrityksille päivä on oiva hetki markkinoida omia tuotteita ja palveluita sekä tuoda esiin niiden takana olevia ihmisiä.
Uusia Avainlippu-tuotteita, -palveluita ja -verkkokauppoja
Uusia Avainlippu-merkin käyttöoikeuksia on jälleen myönnetty suomalaisille tuotteille, tuoteryhmille, palveluille ja verkkokaupoille. Katso kattava lista uusista merkkiluvista.
Avainlippu nousi Suomen viidenneksi arvostetuimmaksi brändiksi
Suomalaisen työn liiton Avainlippu-merkki on vuonna 2024 Suomen viidenneksi arvostetuin brändi. Taloustutkimuksen brändien arvostus -tutkimus kartoittaa vuosittain suomalaisten suosimat brändit. Tänä vuonna se tarjoaa erityisen ilon ja juhlan aiheen kaikille suomalaisen työn tekijöille.
Uusia Avainlippu-tuotteita, -palveluita ja -verkkokauppoja
Uusia Avainlippu-merkin käyttöoikeuksia on jälleen myönnetty suomalaisille tuotteille, tuoteryhmille, palveluille ja verkkokaupoille. Katso kattava lista uusista merkkiluvista.
Avainlippu on suomalaisen tuotteen, palvelun sekä verkkokaupan alkuperämerkki
Tuotteiden alkuperä- ja valmistusmaa kiinnostaa kuluttajia nyt kenties enemmän kuin koskaan ennen. Viime vuosien globaalien tapahtumien aiheuttama taloudellinen epävarmuus ovat saaneet monet pohtimaan ostokäyttäytymistään, mikä näkyy kotimaisuuden suosion nousussa. Lisäksi kuluttajat vaativat yrityksiltä vastuullisuutta ja läpinäkyvyyttä. Avainlippu on lähes kaikkien suomalaisten tunnistama alkuperämerkki, josta asiakas tunnistaa kotimaisen valmistuksen ja työn.
Työtehoteko 2024 -kilpailu on käynnissä
Työtehoseura ry ja Suomalaisen työn liitto järjestävät Työtehoteko-kilpailun, johon voivat osallistua niin suuret kuin pienet yritykset, yhteisöt ja yksityishenkilöt. Vuoden paras Työtehoteko palkitaan 5000€ rahapalkinnolla.
Kotimaisuuden ylistys vai hintatietoinen valinta? Selvitys suomalaisten kulutusvalinnoista ja yritysten näkymistä
Suomalaiset ovat asenteiltaan erityisen innokkaita suosimaan kotimaisia ja vastuullisia tuotteita ja palveluita. Suomalaisen työn liitto selvitti, mihin suomalaisten eurot todellisuudessa menevät, kun he kertovat suosivansa suomalaisia tuotteita. Tätä varten kehitetty uusi Kotimaisuus asenteissa ja valinnoissa 2024 -mittaristo kuvaa suomalaisuuden arvostusta ruoka ja juoma-, koti ja sisustus- sekä vapaa-aika ja hyvinvointi -kategorioissa.