Elämme ainutlaatuisen elämämme ainutlaatuisia aikoja. Tämän ainutlaatuisen ajan erikoisuus on kasvava epävarmuus, joka ruokkii pidättäytymistä investoinneista ja etenkin kuluttajien kohdalla uuden asunnon hankinnasta. Vakaus ja vakavaraisuus ovat nyt arvostettavia ominaisuuksia.
Rakennusalan synkät konkurssiuutiset pelottavat. Rakennusalan ahdingolla on iso vaikutus suomalaiseen tuotantoon, sillä rakennusala on yksi eniten suomalaisia panoksia käyttäviä toimialoja. Eli kun rakennusalalla menee huonosti, myös suomalaiset rakennusmateriaaleja ja -tarvikkeita valmistajat yritykset kärsivät. Ja kärsimys ulottuu helposti myös yrityksen työntekijöihin.
Yritykset ostavat toisilta yrityksiltä noin 190 miljardin euron arvosta Suomessa vuosittain. Yrityksillä on siis valtava voima päättää, mihin rahavirtoja ohjataan. Aula Research Oy:n viime vuonna toteuttaman kyselytutkimuksen mukaan noin viidesosa yrityspäättäjistä kertoi siirtäneensä kolmen vuoden sisällä yrityksen toimitusketjuja Suomeen. Suurin syy siirtoon oli toimitusvarmuuden parantaminen, mutta myös laadun varmistaminen ja yrityksen arvot olivat syitä toimitusketjujen siirtoon.
Suomen 11. arvostetuin brändi Avainlippu tukee myös B2B-myyntiä
”Kotimaisen luottokumppanin tunnistaa Avainlipusta” -teeman avulla muistutetaan kotimaisten kumppaneiden ja toimitusketjujen merkityksestä. Avainlippu on juuri ilmestyneen tutkimuksen mukaan Suomen 11. arvostetuin brändi. Siihen liitetään luotettavuuden ja vastuullisuuden mielikuvia, jotka ovat juuri epävarmoina aikoina merkityksellisiä. Vaikka teema on tarkoitettu B2B-yrityksille, se sopii myös kuluttajille tuotteitaan tai palveluitaan myyville yrityksille. Ovathan he kuluttajien kotimaisia luottokumppaneita.
Miten yrityksesi hankintapolitiikka on määritelty? Onhan siellä muistutus, että suomalainen vaihtoehto pitää ottaa huomioon? Jokainen yritys ja kuluttaja pystyy omilla valinnoillaan madaltamaan kuopan syvyyttä. Kun poukkoilevat korot vakiintuvat, uskallamme taas suunnata katseen luottavaisemmin tulevaisuuteen.
Kommentoi