”Innostus on liiketoiminnan paras ajuri”

5.2.2020

Tekijät esiin! -juttusarjassa Suomalaisen Työn Liitto nostaa esiin työntekijänsä ja esittelee heidän tekemäänsä työtä. Millaista työtä liitossa tehdään? Mitä liiton toimistolla Fennia-talon koristeellisten seinien sisäpuolella oikein tapahtuu? Tällä kertaa omista tehtävistään kertoo projektipäällikkö Merja Mantila.

Merjan toimenkuvana on Onhan siinä Avainlippu -kampanja, Avainlippu-merkin yritysyhteistyö ja Osta työtä Suomeen -päivä. ”Tarkoitus on tehdä tapahtumia ja kampanjoita, joista jäsenemme hyötyvät, ja jotka lisäävät esimerkiksi suomalaisten tuotteiden ja palveluiden ostamista. Suomalaisen Työn Liitto on olemassa vain ja ainoastaan jäseniään varten”, Merja kertoo.

Merjan tyypillinen työviikko vaihtelee projektien eri vaiheiden mukaan. Tällä hetkellä meneillään on paljon suunnittelua, ideointia ja asiakastapaamisia.

”Esa-Matti Karinea lainatakseni, uskon että kaikilla projekteilla on oma elinkaarensa: innostus, lannistus, ponnistus ja onnistus. Kaikissa projekteissa tulee aina vastoinkäymisiä, mutta kun vain ponnistellaan, saadaan lopulta hieno tulos.”

Mikä projektipäällikön työssä sitten on kaikkein parasta?

”Tykkään siitä, kun on uusia hauskoja projekteja, joihin voi uppoutua ja joista innostuu kovasti. Innostavat projektit ovat seuranneet toinen toistaan työurani varrella liitossa: Suomalainen joulu -kampanjoiden jälkeen tuli kuluttajat ja yritykset yhdistävä crowdsourcing-alusta Avainklubi, jossa kuluttajat auttoivat yrityksiä kehittämään tuotteitaan ja palveluitaan. Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja suunniteltiin alun perin viikon mittaiseksi, mutta se venyi kolmen vuoden kampanjaksi, jossa mukana olivat Keskon ketjut ja kymmenet yritykset. Nyt käynnistyi Onhan siinä Avainlippu -kampanjan kolmas vuosi. Uskon, että innostus on liiketoiminnan paras ajuri.”

Faktalaatikko

Kuka: Merja Mantila
Mitä tekee: Projektipäällikkö, suunnittelee ja toteuttaa kampanjoita yhdessä jäsenyritysten kanssa.
Tausta: Kaupallinen koulutus, lisäksi viestinnän opintoja ja datanomin koulutus. Ollut liitossa useissa eri tehtävissä pitkään.
Parasta työssä: Uudet innostavat hankkeet.
Jos olisit joku hahmo, mikä olisit? ”Olisin kenguru, koska lentopallossa hyvä pomppu helpottaa montaa asiaa.”

Ota yhteyttä:

Merja Mantila
Projektipäällikkö
puh. 050 330 3640
merja.mantila(a)suomalainentyo.fi
https://www.linkedin.com/in/merjamantila

 

Tutustu viestintäpäällikkö Sanna Huoviseen: ”Mielekkäintä viestintätyössäni on monipuolisuus”

Tutustu Avainlippu-merkin asiakkuuspäällikkö Nina Pohjoiskoskeen: ”Parasta työssäni ovat ihmiset”

Tutustu tutkimuspäällikkö Jokke Eljalaan: ”Tulevaisuus on jo täällä”

Tutustu hallintopäällikkö Erja Antelliin: ”Asiakkaiden kanssa työskentely on parasta”

Tutustu viestintäpäällikkö Hanna Maliseen: ”Suomalaisen työn menestystarinat ovat ehtymätön lähde, josta ammentaa”

Tutustu toimitusjohtaja Tero Lausalaan: ”On suuri etuoikeus päästä tekemään tätä työtä”

Tutustu Avainlippu-merkin markkinointipäällikkö Reetta Mentuun: ”Suomessa on valtavasti osaamista, joka ansaitsee tulla näkyväksi”

Tutustu Yhteiskunnallinen yritys -merkin markkinointipäällikkö Niina Ollikkaan: ”Tehtäväni on nostaa hyvät yritykset näkyviksi”

Tutustu Design from Finland -merkin markkinointipäällikkö Johanna Lahteen: ”Saan olla rakentamassa Suomi-kuvaa, johon itse uskon”

Tutustu hallintoassistentti Päivi Ikoseen: ”Yksikään työpäivä ei ole samanlainen”

Tutustu verkkoviestinnän asiantuntija Pilvi Rekoon: ”On ihanaa tehdä työtä, jolla on hyvä tarkoitus”

Tutustu asiakaskoordinaattori Annina Rauhalaan: ”Antoisinta on tuottaa positiivisia jäsenkokemuksia”