Kolme viidestä suomalaisesta luottaa ulkomaalaistaustaisiin ihmisiin työntekijöinä yhtä paljon kuin suomalaistaustaisiin. Eniten luottavat he, joilla on kokemusta yhteistyöstä.
Ajankohtaista aiheesta: Työn tulevaisuus
Kysely: Suomalaiset luottavat toisiinsa työpaikoilla – lähes kolmannes tekisi mielellään töitä robotin kanssa
Neljä viidestä suomalaisesta tuntee luottamusta työpaikkaansa ja sen ihmisiä kohtaan. Esimiehet luottavat laajasti alaisiinsa ja työntekijät toisiinsa, mutta yli kolmannes kokee esimiehen pimittävän heiltä tietoa. Työpaikkojensa puolesta pelkäävät eniten alle kolmekymppiset, mutta miltei kolmannes suomalaisista työskentelisi mielellään robotin kanssa.
Tutkimus: Tulevaisuuden työelämässä korostuu teknologian käyttö
Merkittävinä tulevaisuuden taitoina suomalaisessa työelämässä ei pidetä enää kädentaitoja tai fyysistä kuntoa, vaan seuraavan kymmenen vuoden aikana työelämässä korostuu teknologian käyttö, kyky sopeutua muutokseen ja jatkuva oman ammattitaidon kehittäminen. Tutkimustulokset paljastuivat Suomalaisen Työn Liiton teettämästä Made by Finland -kampanjatutkimuksesta.
Tulevaisuuden työelämää koskeva selvitys
Mitkä ovat työntekijöiden tärkeimmät ominaisuudet tulevaisuuden työelämässä ja yritysten tärkeimmät vetovoimatekijät? Teimme tutkimuksen työikäisten suomalaisten ja työnantajien parissa koskien arvostuksia työelämässä ja tulevaisuuden työelämää.
Minustako supertyöntekijä?
Kun työpaikkailmoituksia lukee, tulee usein mieleen, että paikan täyttäjäksi haetaan supertyöntekijää – kaikkivoipaa, laajasti koulutettua, monta kieltä hallitsevaa, IT:n eri kiemurat sekä tietenkin erinomaisen palvelu- ja joustokyvyn omaavaa ihmistä.
Älä ymmärrä asiakastasi satunnaisuuden perusteella, vaan pyri jatkuvuuteen
Suoraan sanottuna: jos et tiedä mitä asiakkaasi haluaa, niin miten voit myydä hänelle? Kysyttäessä, työskenteleekö yrityksenne asiakaslähtöisesti tai asiakaskeskeisesti, lähes kaikki vastaavatkin ilman muuta kyllä. Joidenkin tutkimusten mukaan 80 % yrityksistä väittää olevansa asiakaslähtöisiä, mutta asiakkaiden mielestä vain 8 % on todellisuudessa sitä.
”Business is always between people”
Kuulen tämän lauseen meillä Kempillä usein ja uskomme siihen vahvasti. Eivät organisaatiot sellaisenaan tee päätöksiä, eivät johda, eivätkä kehitä asioita – kaiken takana on aina ihminen.
Digiajan hallinto on olemassa vain ja ainoastaan asiakkaitaan varten
Digitalisaatiossa onnistuaksemme tarvitsemme systeemisen muutoksen. Tarkoitamme tällä monen asian, kuten ajattelutavan, toimintamallien ja rakenteiden laaja-alaista ja samanaikaisesti tapahtuvaa muutosta. Toimeen ryhtyminen ei edellytä ylhäältä tulevaa […]
Work Goes Happy -työhyvinvointitilaisuudessa 15.3. luotiin merkitystyöllä tuottavuuslokkia ja tulosta
Suomalaisen Työn Liiton workshop-tilaisuuksissa oli tunnelmaa ja tupa täynnä kun tj. Mikael Jungner (Kreab Oy), professori Anne Stenros (Aalto-yliopisto), pj. Teresa Kemppi-Vasama (Kemppi Oy ja […]
Hyvä / paha yritys vai järjestelmänkö vika?
Olin vielä vuoden 2012 keväällä suuren kansainvälisen yrityksen palveluksessa. Olin käynyt tuohon mennessä lähes kymmenet yt-neuvottelut läpi. Lopulta minullekin jäi vain luu käteen. Oli aika etsiä muita töitä. Tuotannolliset ja taloudelliset syyt olivat irtisanomiseni peruste, kuten nyky-Suomessa niin monen muunkin.