Ajankohtaista aiheesta: suomalainen palvelu

Avainlippu on suomalaisen tuotteen, palvelun tai verkkokaupan alkuperämerkki

Tuotteiden alkuperä- ja valmistusmaa kiinnostaa asiakkaita yhä enemmän. Koronapandemia, Ukrainan sota ja maailman taloudellinen tilanne ovat saaneet monet pohtimaan ostokäyttäytymistään, mikä yhä näkyy kotimaisuuden suosion nousussa. Lisäksi kuluttajat vaativat yrityksiltä vastuullisuutta ja läpinäkyvyyttä. Avainlippu on lähes kaikkien suomalaisten tunnistama alkuperämerkki, josta asiakas tunnistaa kotimaisen valmistuksen, kotimaisen omistuksen ja suomalaisen työn.

SGN Sportia Oy:lle on myönnetty Avainlippu

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt SGN Sportia Oy:lle Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa tuotetusta ja Suomessa työllistävästä palvelusta. SGN Sportia Oy on 100 % kotimainen markkinointi- ja yhteisosto-organisaatio, joka palvelee Team Sportia- ja Sportia -kauppiaita sekä kehittää näiden ketjujen toimintaa.

Suomen Hiihtoliitolle on myönnetty Avainlippu

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Suomen Hiihtoliitolle Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa tuotetusta ja Suomessa työllistävästä palvelusta. Hiihtoliiton toiminnan näkyvimpiä osa-alueita on vireä maajoukkuetoiminta, minkä ohella Suomen Hiihtoliitto tuottaa liikunta-alan tapahtumia ja palveluita Pohjoismaisten hiihtolajien hyväksi. Näkyvimpiä tuotteita ovat Rukan ja Salpausselän maailmancup-kilpailut, Hiihdon Suomen Cup, Helsinki Ski Weeks sekä Lasten Lumipäivien tapahtumakokonaisuudet. Lisäksi Hiihtoliitto tuottaa palveluita suomalaisille urheiluseuroille, hiihtolajien harrastajille sekä kouluille ja liikunnanopettajille.

Lähitaksin 1000 yrittäjälle on myönnetty Avainlippu

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Lähitaksin kaikille noin tuhannelle brändin alla ajavalle yrittäjälle Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa tuotetulle ja Suomessa työllistävälle palvelulle. Lähitaksi on yksi Suomen suurimmista taksivälitysyhtiöistä noin 1300 taksilla ja 3000 kuljettajalla. Lähitaksi Oy välitysyhtiönä sai Avainlipun vuonna 2019.

Avainlippu-palveluyritykset kertovat: Kotimaisuus on myyntivaltti

Suomalaisuus on myyntivaltti myös monilla palvelualoilla. Moni palveluyritys heräsikin viimeistään pandemian myötä viestimään yrityksensä ja palveluidensa kotimaisuudesta. Sillä on tutkitusti merkitystä asiakkaille, sillä niin kuluttajat kuin b2b-ostajat haluavat tukea kotimaisia toimijoita.

Avainlippu-merkillä viestit luotettavasti yrityksesi kotimaisesta palvelusta ja omistuspohjasta

Olemme jo yli 50 vuoden ajan tottuneet näkemään Avainlippu-merkkiä erilaisissa Suomessa valmistetuissa tuotteissa, mutta tiesitkö, että merkkiä myönnetään myös suomalaisomisteisten yritysten palveluille? Pandemia sekä Ukrainan sodan aiheuttama talouden epävarmuus on nostanut suomalaisen työn ja yritysten arvostuksen korkealle, joten kotimaisuudesta kannattaa nyt viestiä näkyvästi. Avainlipulla se tapahtuu luotettavasti.

Nyt suunnataan katseet kotimaisiin palveluihin

Pandemian ja rajoitusten pyörityksessä monet palvelut ovat kokeneet kovia. Siksi haluamme Suomalaisen Työn Liitossa nostaa kotimaiset palvelut parrasvaloihin. Vaikka olemme joutuneet tottumaan rajoituksiin, monien palveluyritysten toiminta kuitenkin jatkuu. Toisaalta ehkä juuri rajoitusten myötä olemme huomanneet, kuinka suuri merkitys palveluilla on hyvinvointiimme. Tarjoamme ”Palveluksessasi” -viestintämateriaalit kaikkien Avainlippu-palveluyritysten käyttöön.

Sinivalkoinen Valinta on näyteikkuna suomalaiseen työhön

Sinivalkoinenvalinta.fi on Suomalaisen Työn Liiton ylläpitämä hakupalvelu, joka kokoaa yhteen kaikki tuotteet ja palvelut, joille on myönnetty Avainlippu-, Design from Finland- ja/tai Yhteiskunnallinen Yritys -merkki. Näistä merkeistä tunnistaa tuotteet ja palvelut, jotka tuovat työtä Suomeen sekä vastuullisuuden periaatteita noudattavat yritykset.

Tutkimus: Valtaosa suomalaisista arvostaa yksityisen terveyspalvelun kotimaisuutta

Kotimaisuus ja läpinäkyvyys ovat yksityisten terveyspalveluiden ehdottomia valttikortteja kuluttajien silmissä, selviää Suomalaisen Työn Liiton Made by Finland -tutkimuksesta. Jopa 85 % näkee kotimaisuuden lisäävän palvelun haluttavuutta. Saman verran arvostetaan myös yksityisten terveyspalveluiden tuottajien liiketoiminnan läpinäkyvyyttä.