Design from Finland

Sinivalkoinen jalanjälki kasvaa tänä vuonna

Vuosi sitten keväällä alkanut Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja on herättänyt kuluttajat pohtimaan arkisten ostopäätösten vaikutuksia Suomen työllisyyteen. Suomalaisten tuotteiden ja palveluiden työllistävistä vaikutuksista muistuttava kampanja saa jatkoa tänä vuonna, ja se laajenee K-ruokakauppojen lisäksi K-rauta sekä Rautia-myymälöihin. Mukana on lähes 60 yritystä.

FRENN tarjoaa rentoa räätälöintiä

Tekstiilibisneksen konkarit Jarkko Kallio ja Antti Laitinen uskovat, että suunnittelutyön säilyminen Suomessa on merkityksellistä. FRENNin mallisto on valmistettu Euroopassa ja suunniteltu eurooppalaiselle miehelle. Mies tarvitsee uudenlaisia työvaatteita, jotka mukautuvat työstä vapaa-aikaan.

FRENN – suomalaisella työllä maailmalle

Lanseerasimme Antti Laitisen kanssa uuden suomalaisen miestenvaatemerkin FRENNin Helsingissä elokuussa 2013. FRENN on rentoa räätälöintiä työhön ja vapaa-aikaan. Ajatus uudesta merkistä oli muhinut pitkään. Nyt oli toteutuksen aika.

Älä dissaa designia

KYLLÄ on tärkeää, että tuote on valmistettu Suomessa. Mutta EI ole yhtään vähemmän tärkeää, että tuote edustaa suomalaista muotoilua työllistämisen näkökulmasta.

Nanso on Suomen arvostetuin vaatemerkki

Markkinointi&Mainonta-lehden ja Taloustutkimuksen vuosittain tekemä Brändien arvostus -tutkimus selvittää miten suomalaiset kuluttajat arvostavat eri brändejä, tuotemerkkejä ja yrityksiä. Tutkimuksen mukaan Nanso on Suomen arvostetuin vaatemerkki.

Suomalainen lähettää ulkomaille ruisleipää ja designia

Ulkomaille asuvalle ystävälle lähetettäisiin Suomesta mieluiten ruisleipää. Rukiisen herkun lisäksi pakettiin pistettäisiin suomalaista designia sekä salmiakkia, paljastaa Suomalaisen Työn Liiton teettämä Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjatutkimus.