Hyvien valintojen viikkoa vietetään 29.4.–5.5. Kampanjan tarkoituksena on muistuttaa kuluttajia ja muita ostajia suomalaisen työn valinnan vaikutuksista.
Viime vuonna ensimmäistä kertaa toteutettu tempaus sai mukaan satoja Avainlippu-yrityksiä. Tänä vuonna kampanja uudistuu, ja mukaan tulevat myös Design from Finland ja Yhteiskunnallinen Yritys -merkkiä kantavat yritykset.
Vapun ympärillä vietettävä Hyvien valintojen viikko on otollinen ajankohta miettiä omia kulutusvalintojaan. Onhan vappu ihan virallisestikin suomalaisen työn päivä. Tuohon ajankohtaan osuvat monenlaiset hankinnat: keväällä innostutaan remontoimaan, sisustamaan ja pihatöihin, valmistaudutaan mökkikauteen sekä moniin kevään juhliin.
Aina ei tarvitse ostaa, mutta kun ostat, osta kotimaista. Kun valitset kotimaista, rakennat kestävämpää tulevaisuutta meille kaikille. Jokainen valinta palautuu yhteiskunnalle luoden hyvinvointia. Valitsemalla kotimaista tuet suomalaista työtä, innovaatioita, työllistymistä ja taloutta.
Hyvien valintojen viikolla sadat Avainlippu-yritykset kertovat, miksi juuri heidän tuotteensa tai palvelunsa on hyvä valinta niin yhteiskunnan, yrityksen kuin yksittäisen suomalaisenkin kannalta. Design from Finland -merkkiyritykset kertovat vastuullisesta muotoilutyöstään, suomalaisesta suunnittelustaan ja kotimaasta kumpuavasta luovuudestaan. Yhteiskunnallinen Yritys -merkin haltijat viestivät, miten tuottavat voittoja yhteiskunnankin hyväksi ja resursseja yhteiseen hyvään.
Miten osallistua kampanjaan?
Teemme osallistumisen Hyvien valintojen viikkoon helpoksi. Extranetin aineistopankissa on Avainlippu, Design from Finland ja Yhteiskunnallinen Yritys -merkkien käyttäjille valmiita aineistoja sekä sisältöjä viestintään. Tuo esille tunnetta ja tarinaa, faktoja ja lukuja, työtä ja työntekijöitä, tuotteita tai palveluita, tarjouksia tai arvontoja. Muistathan viestiä Hyvien valintojen viikosta erityisesti verkkokaupassa ja verkkokaupan asiakkaille.
Voit tehdä uutiskirjeen, blogikirjoituksen, artikkelin uutisiin tai verkkosivulle ja somepostauksia. Kannattaa aktivoida asiantuntijanne viestimään kampanjasta tai tehdä tiedote esim. alueen medialle tai paikallisradiolle. Kerro asiakkaillesi ja tuleville asiakkaillesi miksi juuri sinun tuotteesi tai palvelusi on hyvä valinta!
Kommentoi