Joulukuun ensimmäinen perjantai on tänäkin vuonna Osta työtä Suomeen -päivä. Se on päivä, jolloin ostetaan vain suomalaista ja tehdään siitä tapa. Perjantai 2.12. on siis hyvä päivä tarkastella omia valintojaan ja niiden vaikutuksia, olipa ostaja yritys tai kuluttaja. Yritysten kannattaa juuri tuolloin kertoa omien tuotteittensa ja palveluidensa alkuperästä ja liehuttaa siitä kertovia merkkejä.
Kuluttajien suomalaisia tuotteita ja palveluita kohtaan kokemat myönteiset asenteet muuntuivat koronan myötä myynniksi. Venäjän hyökättyä Ukrainaan sota nosti esille oman tuotannon tärkeyden. Myös epävarmuus taloustilanteessamme on saanut monet kuluttajat ja yritykset näkemään aiempaa tärkeämpänä suomalaisen työn aseman vahvistamisen.
Osta työtä Suomeen -päivä 2.12. oli viime vuonna joillekin yrityksille vuoden paras myyntipäivä. Monet osasivat tehdä kohderyhmäänsä puhuttelevia tarjouskampanjoita sekä kotiuttaa tarjouksiaan Osta työtä Suomeen -päivän teemaa ja aineistoja hyödyntäen. Edellisen viikon Black Friday -ostohysterian vastapainona harkittu panostaminen korkeana pidettyyn suomalaiseen laatuun on nostanut päätään.
Yrityksen kannattaa ottaa Osta työtä Suomeen -päivä 2.12. viestintäsuunnitelmaansa. Se on kaikille avoin. Tarjolla on valmiit aineistot, joiden hyödyntäminen on helppoa. Järjestäjän oppaassa on vinkkejä, aineistoissa on logoja, ilmoitusaineistoja, bannereita, somekuvia ja animaatioita. Näitä voi myös muokata omien tarpeidensa mukaan. Valmiit aineistot voit ladata tästä.
Vietä siis perjantaina 2.12. Osta työtä Suomeen -päivää yrityksenne viestintäkanavissa. Mietithän myös omia kulutusvalintojasi. Tee suomalaisen työn tukemisesta tapa
Kommentoi