Aurinkoinen kesäpäivä on hyvä ajankohta pohtia Suomen vetovoiman kohtalonkysymyksiä. Yksi kuuma teema Suomen tulevaisuuteen liittyen on se, miten Suomi ja suomalaiset yritykset voivat houkutella ja pitää kiinni ulkomaisista osaajista ja paluumuuttajista.
Kansainvälisyys
Suomi-brändiä kannattaa hyödyntää myös kansainvälisillä markkinoilla – yhdessä ja verkostojen kautta
Suomalaisen työn tulee menestyä avoimessa, kansainvälisessä kilpailussa, koska kansainvälisyys ja vienti ovat suomalaisen työn elinehto. Suuri osa jäsenyrityksistämme tekee vientikauppaa, minkä vuoksi suomalaisuuden hyödyntäminen kansainvälisillä markkinoilla on Suomalaisen Työn Liitolle tärkeä teema.
PaaPii avaa Japanin markkinan
PaaPiin kuosein kuvitetut puutuotteet on asetettu myyntiin Tokiossa.
Yritys, käytä rohkeasti Suomi-brändiä kansainvälisillä markkinoilla
Suomalaisuutta kannattaa hyödyntää kansainvälisillä markkinoilla. Avainlippu- ja Design from Finland -merkit ovat oiva tapa linkittyä positiiviseen Suomi-brändiin.