Valtaosa suomalaisista haluaa, että koronaepidemian aikana ostetaan suomalaisia työllistäviä tuotteita ja palveluita, kertoo tuore Suomalaisen Työn Liiton, Ruokatieto yhdistys ry:n ja Kauppapuutarhaliitto ry:n teettämä tutkimus. Noin kolmasosa suomalaisista sanoo koronaepidemian muuttaneen heidän suhtautumistaan tuotteiden ja palveluiden alkuperää kohtaan. K-ryhmän myyntidata vahvistaa, että asennemuutos näkyy kotimaisten tuotteiden kasvaneena suosiona.
Design from Finland
Uudet myönnetyt Design from Finland -merkit
Design from Finland -merkki kertoo suomalaisesta korkealuokkaisesta muotoiluosaamisesta niin Suomessa kuin kansainvälisestikin.
Lumon jatkaa tehdasinvestointeja Kouvolassa sekä Kanadan Torontossa
Lumon on päättänyt investoida jälleen Kouvolan tuotantolaitoksiin rakentamalla 3 000 m2 valmistuotevaraston logistiikkapihalle. Yhteensä puolen miljoonan euron investoinnilla halutaan keskittää valmiiden lasitusten varastointi yhdelle logistiikka-alueelle.
Pohjoismaiden ensimmäinen laajamittainen poistotekstiilien jalostuslaitos avataan Paimioon 2021
Pohjoismaiden ensimmäinen poistotekstiiliä laajamittaisesti teollisuuden uusiokäyttöön käsittelevä jalostuslaitos valmistuu Paimioon vuonna 2021. Laitoksen rakennuttava Rester Oy jalostaa Paimiossa yritysten poistotekstiiliä ja vuokralaiseksi samaan kiinteistöön tuleva Lounais-Suomen Jätehuolto Oy (LSJH) käsittelee omalla linjastollaan kotitalouksien poistotekstiiliä.
Suomalainen Himmee tuo sisustusapua Instagramiin lisätyn todellisuuden avulla
Suomalainen designyritys Himmee tarjoaa Instagramin käyttäjille mahdollisuuden testata designvalaisimia kotonaan lisättyä todellisuutta hyödyntävällä filtterillä.
Uudet myönnetyt Design from Finland -merkit
Design from Finland -merkki kertoo suomalaisesta korkealuokkaisesta muotoiluosaamisesta niin Suomessa kuin kansainvälisestikin.
Suomalaisen Työn Liitto ja Vincit Oyj yhteistyöhön suomalaisten tuotteiden ja palveluiden diginäkyvyyden parantamiseksi
Suomalaisen Työn Liitto ja digitaalisen liiketoiminnan kehittämiseen erikoistunut palvelutalo Vincit ovat aloittaneet yhteistyön, jotta kotimaiset tuotteet ja palveluntarjoajat löytyisivät digistä paremmin. Yritysten kannattavuuden ollessa nyt poikkeustilanteessa tiukoilla, on kotimainen kulutus erityisen tärkeää.
Haasteiden keskellä yhteisöllisyytemme pääsee esille – mitä kukin meistä voi tehdä, jotta työpaikat säilyvät?
Korona-pandemia uhkaa paitsi terveyttämme myös toimeentuloamme, suomalaista työtä. Yritysten toimitusketjut katkeilevat, alihankkijoilla on vaikeuksia toimittaa komponentteja ja materiaaleja. Työntekijöitä sairastuu ja joutuu karanteeniin tai he […]
Suomalaisen Työn Liitto ja K-ryhmä yhdistävät voimansa suomalaisten työn puolesta – valtakunnallisessa yhteiskampanjassa mukana yli 100 yritystä
K-ryhmän ruokakaupat ja K-Rauta, Suomalaisen Työn Liitto, reilu 100 elintarvike- ja käyttötavarayritystä yhdessä Ruokatieto yhdistys ry:n ja Kotimaiset kasvikset ry:n kanssa yhdistivät voimansa kannustaakseen suomalaisia suosimaan entistä vahvemmin tuotteita, jotka työllistävät suomalaisia ja pitävät talouden pyörät pyörimässä. Yhteiskampanjalla halutaan olla mukana varmistamassa, että Suomi menestyy myös tulevaisuudessa. Valtakunnallinen Ole osa hyvän ketjua – Osta työtä Suomeen -kampanja starttaa vappuaattona.
#Vastuullisuusteko – ostan suomalaista
Nykyisen koronaviruksen aiheuttaman poikkeustilanteen vuoksi on vaikea muistaa, että kuluttaminen on ollut pitkään muutoksessa. Erilaiset trendikatsaukset ja kulutustottumuksia käsittelevät raportit ovat puhuneet yksilöllisyyden korostumisesta, merkityksellisyyden etsimisestä ja paikallisuuden noususta globalisoituneessa maailmassa. Se, kuinka kuluttajien käyttäytyminen muuttuu nykyisessä poikkeustilanteessa ja koronaviruspandemian jälkeisessä maailmassa, on miljoonien eurojen kysymys, johon jokainen yritys maailmassa haluaisi saada vastauksen.