Suomalaiset ovat asenteiltaan erityisen innokkaita suosimaan kotimaisia ja vastuullisia tuotteita ja palveluita. Suomalaisen työn liitto selvitti, mihin suomalaisten eurot todellisuudessa menevät, kun he kertovat suosivansa suomalaisia tuotteita. Tätä varten kehitetty uusi Kotimaisuus asenteissa ja valinnoissa 2024 -mittaristo kuvaa suomalaisuuden arvostusta ruoka ja juoma-, koti ja sisustus- sekä vapaa-aika ja hyvinvointi -kategorioissa.
Ajankohtaista aiheesta: Hyvien valintojen viikko
Hyviä valintoja – kaikkina aikoina
Muistan elävästi, miten kävelin lapsena Lahden Seppälässä ja sain kauan haaveilemani pinkin neuleen. Elettiin 90-luvun alkua. Samaan aikaan Simo Vaatehuoneelta myi silkkipaitoja hintaan ysiysi ja urheilukaupungissamme viiletettiin kahisevissa tuulipuvuissa joka paikkaan. Jumppasimme ystäväni Katin kanssa itsekudotuissa säärystimissä Anne Sällylän tahtiin. Ja hiukset oli tietysti krepattu, kuinkas muuten.
Kerro, miksi sinun tuotteesi tai palvelusi on hyvä valinta!
Hyvien valintojen viikkoa vietetään 29.4.–5.5. Kampanjan tarkoituksena on muistuttaa kuluttajia ja muita ostajia suomalaisen työn valinnan vaikutuksista.