Yhteiskunnallinen yritys

Joka kolmas suomalainen kertoo muuttaneensa jouluviettotapojaan vastuullisempaan suuntaan, ruoka ja yhdessäolo edelleen tärkeintä

Joulunvieton vastuullisuudesta ja joululahjojen alkuperästä ollaan tänä jouluna tarkkoja. Jo yli kolmannes suomalaisista kertoo tekevänsä joululahjahankintansa kotimaisista verkkokaupoista. Niin ikään kolmannes korostaa joulun vietossa vastuullisuutta, ja suurin osa suomalaisista pitää joululahjojen hankinnassa tärkeänä niiden alkuperää. Joulu merkitsee suomalaisille kuitenkin ennen kaikkea yhdessäoloa jouluruuan äärellä.

Suomalainen auttamisen sovellus voitti Norjan suurimman yrityskilpailun

Suomalainen, kolmen nuoren rakentama auttamisen sovellus Commu on voittanut Oslo Innovation Weekin 100 Pitches -kilpailun. Commu nousi voittajaksi yli 400 kansainvälisen startupin joukosta.Tuomaristoa johtanut, Norjan suurimman pankin DNB:n johtaja Rikard Søreng sanoo, että tuomaristo oli päätöksessään yksimielinen.

Tervetuloa meille -viikko avaa ovet suomalaisiin yrityksiin

Suomalaisen työn liiton organisoima Tervetuloa meille! -viikko järjestetään 2.–8.10. Suomen suurin yritysten yhtäaikainen avointen ovien tapahtuma auttaa yrityksiä lisäämään tunnettuuttaan sekä tuomaan esille suomalaista osaamista. Tapahtumaviikolle on tilausta, sillä suomalaiset pitävät tärkeänä, että yritykset viestivät avoimesti vastuullisuudesta sekä työllistävästä vaikutuksesta.

Digital Commerce Finlandille myönnettiin Yhteiskunnallinen Yritys -merkki

Tällä viikolla julkistetulle uudelle Digital Commerce Finland -yritykselle on myönnetty Yhteiskunnallinen Yritys -merkin käyttöoikeus osoituksena liiketoiminnallisten ja yhteiskunnallisten tavoitteiden onnistuneesta yhdistämisestä. Yritys on syntynyt Business Finlandin pitkän ohjelmatoiminnan tuloksena, ja sen käynnistymistä tukee kuusi perustajaorganisaatiota: Kaupan liitto, Keskisuomalainen, Paytrail, Posti, Sanoma sekä Suomalaisen työn liitto.