Yhteiskunnallinen yritys

Yhteiskunnalliset yritykset kantavat yhteiskuntavastuun

Viimeaikainen uutisointi kohdistaa yhteiskunnalliset yritykset valokeilaan. Kun hoivakodeissa ilmenneiden laiminlyöntien seurauksena on alettu peräänkuuluttamaan julkisia palveluja tuottavilta yrityksiltä yhteiskuntavastuuta, nostavat Yhteiskunnallinen yritys -merkin saaneet yritykset ansaitusti päätään. Mitä yhteiskunnalliset yritykset oikein ovat ja miksi niiden merkitys palvelutuotannossa on tärkeä? Mikä tekee niiden liiketoiminnasta vastuullista?

Pohjois-Karjalassa kehitettiin tehokas malli nuorten työllistämiseen

Honkalampi-säätiön koordinoiman Nuorten Työtalkoot -hankkeen avulla 190 alle 30-vuotiasta nuorta työllistyi ja 44 työtöntä nuorta löysi opintopolun. Asenne ja henkilökohtainen lähestymistapa tuottivat tulosta yli odotusten. Säätiölle on myönnetty Yhteiskunnallinen yritys -merkki osoituksena yhteiskunnallisen hyvän tuottamisesta.

Folkhälsanille on myönnetty Avainlippu ja Yhteiskunnallinen yritys -merkki

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Samfundet Folkhälsanille, Folkhälsan Välfärd Ab:lle ja Folkhälsan Utbildning Ab:lle Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa tuotetulle ja Suomessa työllistävälle palvelulle, sekä Yhteiskunnallinen yritys -merkin käyttöoikeuden osoituksena liiketoiminnallisten ja yhteiskunnallisten tavoitteiden onnistuneesta yhdistämisestä.

Yhteiskunnallinen yritys, miten puhuttelet potentiaalisia asiakkaitasi?

Monista tuntuu, että maailma muuttuu todella nopeaan tahtiin. Muutoksen yhteydessä puhutaan usein kuluttajien arvopohjaan vaikuttavista muutosvoimista. Selvitimme, miten kulutustottumukset muuttuvat ja minkälaisiin valintoihin ne ohjaavat kuluttajia nykyisessä kasvavan tarjonnan maailmassa.

Riitta Huuhtanen Suomalaisen Työn Liiton puheenjohtajaksi

Kalevala Korun toimitusjohtaja Riitta Huuhtanen on valittu Suomalaisen Työn Liiton johtokunnan uudeksi puheenjohtajaksi. Huuhtasen mukaan liiton viesti suomalaisen työn puolestapuhujana on terävöitynyt entisestään ja liitolla on tärkeä rooli yhteiskunnassamme kun käydään keskustelua kuluttajien arvojen ja työelämän muutoksesta.