Avainlippu

Nanso on Suomen arvostetuin vaatemerkki

Markkinointi&Mainonta-lehden ja Taloustutkimuksen vuosittain tekemä Brändien arvostus -tutkimus selvittää miten suomalaiset kuluttajat arvostavat eri brändejä, tuotemerkkejä ja yrityksiä. Tutkimuksen mukaan Nanso on Suomen arvostetuin vaatemerkki.

Foodduck Oy tuo uudenlaisen leviteannostelijan ravintoloiden leipäpöytiin

Suomalainen FOODDUCK® on täysin uudenlainen leviteannostelija ja älykäs ratkaisu ravintoloiden leipäpöytiin, niin henkilöstöravintoloissa, kouluruokaloissa, palvelukeskuksissa kuin hotellien aamiaisravintoloissa. Se säästää ympäristöä vähentämällä ruokahävikkiä ja jätteiden määrää merkittävästi. Ekologinen Foodduck-leviteannostelija parantaa myös levitepöydän hygieniaa.

Lapuan Kankurit voitti Taito-Finlandia 2014 -palkinnon

Pellavakutomo Lapuan Kankurit on voittanut Taito-Finlandia 2014 -palkinnon. Palkinto luovutettiin 14.11. Suomen Kädentaidot -messuilla Tampereella. Palkinnon saajan valitsivat kansainvälisesti arvostetut suunnittelijat Aamu Song ja Johan Olin.

Sinituotteelta uudelle lastensairaalalle yli 200.000 euroa

Kotimainen perheyritys Sinituote Oy yhdisti voimasta suomalaisten kuluttajien kanssa ja keräsi yhdessä 208.260,60 euroa uuden lastensairaalan hyväksi. Halusimme olla mukana ainutlaatuisessa hankkeessa, jonka tavoitteena on maailman paras lastensairaala. Keräystavoitteen ylittävä lahjoitus pienentää Tukisäätiön lainarahan tarvetta.

Hei, meilläkin on tuo!

Tätä toteamusta on vaikea välttää Plastexin tehtaalla ikonisten käyttötavaroiden – suppiloiden, kastelukannujen ja vesiastioiden – synnyinsijoilla. Paras tietämys hyvistä käyttötavaroista ammennetaan asiakkailta.

Kelopuu kohtaa kännykän

Kelopuuta, poronnahkaa, visakoivua ja kalannahkaa – suomalaisista luonnonmateriaaleista syntyy mobiililaitteiden Lastu-suojakuoria, joita valmistaa uniikisti oululainen Droplet Hitech Design. Vuosittain tuotetuista 8 000 Lastu-kotelosta yli puolet lentää maailmalle.

Avainlippu bränditutkimus 2014

Suomalaisen Työn Liitto teetätti tutkimuksen Innolink Research Oy:lla selvittääkseen, kuinka hyvin suomalaiset tuntevat Avainlippu-merkin ja mikä on sen vaikutus kuluttajien ostopäätökseen. Tulokset olivat positiiviset, sillä lähes 90% suomalaista tunsivat Avainlippu-merkin ja reilusti yli puolelle kuluttajista Avainlippu-merkillä oli vaikutusta ostopäätökseen.

Löydä suomalainen työ: uusi Sinivalkoinen jalanjälki -tunnus K-kauppoihin

Suomalaisen Työn Liitto toteuttaa yhdessä elintarvike- ja käyttötavarateollisuutta edustavien jäsentensä ja K-ryhmän kauppojen kanssa laajan suomalaista työtä tukevan kampanjan. Huhtikuusta alkaen K-kaupoissa tuhansien tuotteiden yhteyteen ilmestyvä Sinivalkoinen jalanjälki -tunnus helpottaa suomalaista työtä edistävien tuotteiden löytämisessä ja muistuttaa arkisten ostopäätösten vaikutuksesta Suomen työllisyyteen. Mukana on jo lähes 50 yritystä.