Avainlippu

Coronaria palkitsee työntekijöidensä parhaat ideat 10 000 eurolla

Oululaisen palvelu-Avainlippua kantavan Coronarian Uudistaja-kilpailu huipentuu perjantaina 12. tammikuuta Uudistaja-gaalaan, jossa yksi coronarialainen palkitaan Vuoden Uudistajana. Voittaja saa 4 000 euron pääpalkinnon, minkä lisäksi viisi parasta ideaa ja kilpailun tykätyin idea saavat 1 000 euron tunnustuksen.

Merkillistä tietoa

Kaikenlaisia merkkejä on liikenteessä, mutta muutamat sen kuin vahvistuvat ja leviävät – nimittäin alkuperämerkit, joilla on tärkeä sanoma. Alkuperämerkeistä tunnistaa kotimaisen tuotteen. Ne kertovat luotettavasti, missä maassa tuote on valmistettu, tuotettu tai kasvatettu.

Made by Finland -kampanjatutkimus osa 2

Tutkimus oli osa Suomalaisen Työn Liiton Suomi 100 -juhlavuoden Made by Finland -kampanjaa. Tutkimuksessa selvitettiin mm. eri merkkien vaikutusta ostopäätökseen, suomalaisten ajatuksia Suomen ylpeydenaiheista ja suomalaista työtä kohtaan sekä joulukulutukseen liittyviä asioita.

Uudet Avainlippu-tuotteet ja -palvelut

Uusia Avainlippu-merkin käyttöoikeuksia on myönnetty suomalaisille tuotteille ja palveluille. Avainlippu kertoo, että tuote on valmistettu tai palvelu on tuotettu Suomessa ja työllistää Suomessa. Katso kattava lista uusista merkinkantajista.

Sometusta ja suosittelua: Näin toteutat pikkufirman markkinoinnin kustannustehokkaasti

Uusia, omia tuotteita tai palveluita tarjoavia yrityksiä pulpahtelee esiin kuin suppilovahveroita syksyllä. Tänä päivänä yritys kuitenkin jää harmillisen näkymättömäksi, ellei se markkinoi itseään tehokkaasti. Perinteiset keinot, kuten katukyltit auttavat, mutta kustannustehokasta markkinointia hakeva viihtyy parhaiten digitaalisessa maailmassa. Jututimme Helsingin Tuomiokirkon kupeessa toimivan designliike Taiga Colorsin Jutta Kuurea digitaalisesta DIY-markkinoinnista.

AIV on malliesimerkki suomalaisen työn merkityksestä

Muurahaishapon ja AIV-tuotteiden valmistus Oulussa on Suomi 100 -juhlavuonna hyvä esimerkki suomalaisesta osaamisesta sekä kotimaisen tuotannon merkityksestä maatalousyrittäjille ja monille teollisuuden aloille. Kaikille AIV-tuotteille on myönnetty suomalaisesta valmistuksesta kertova Avainlippu-merkki.

Suomalaisen kodin mielenmaisema hurmasi Habitaressa 2017

Suomalaisen Työn Liiton ja sen Design from Finland- ja Avainlippu-merkkiyritysten yhteinen messuosasto 2017 Habitaressa oli kuin satukirjasta kauniine esineineen ja värikkäine kankaineen. Satumaailmamme näytti, että suomalainen design voi olla niin herkkää ja kaunista kuin käytännöllistäkin.

Suomalainen design saa paraatipaikan San Franciscon tunnetuimmassa kauppakeskuksessa

Suomalainen design nousee joulukuussa paraatipaikalle Yhdysvaltojen San Franciscossa 4.-24.12., kun kaupungin tunnetuin ostoskeskus Westfield San Francisco Centre järjestää suomalaista designia, muotia ja lifestyle-tuotteita esittelevän näyttelyn Suomi 100 -juhlavuoden kunniaksi. Keskeisellä paikalla käynnistyvä näyttely tarjoaa yli 40 suomalaisyritykselle erinomaisen mahdollisuuden kasvattaa tunnettuuttaan erittäin ostokykyisessä Piilaaksossa. Näyttelyssä on mukana huikeat 16 Avainlippu- ja Design from Finland -yritystä.

Osta työtä Suomeen -päivää vietetään 1.12. – valtaosa aikoo ostaa silloin kotimaista

Tulevana perjantaina, joulukuun ensimmäisenä päivänä, valmistaudutaan itsenäisyyspäivään ja juhlitaan 100-vuotiasta Suomea jo kolmatta kertaa järjestettävän Osta työtä Suomeen -päivän voimin. Päivällä halutaan muistuttaa kuluttajia kotimaisen työn tärkeydestä ja kulutusvalintojen vaikutuksesta työpaikkoihin. Valtaosa suomalaisista aikoo ostaa kotimaisia tuotteita ja palveluita kyseisenä päivänä, ja lähes puolet käyttäisi muutamaa päivää myöhemmin maksettavat veronpalautukset suomalaisiin tuotteisiin ja palveluihin.

Osta työtä Suomeen -päivää vietetään perjantaina 1.12. – Avainlippu-merkistä tunnistaa Suomessa valmistetun tuotteen

Joulukuun ensimmäisenä perjantaina, itsenäisyyspäivän alla suositaan taas suomalaista. Jo kolmatta kertaa järjestettävällä Osta työtä Suomeen -päivällä halutaan muistuttaa kuluttajia kotimaisen työn tärkeydestä. Tutkimuksen mukaan kotimaisuudesta kertovat alkuperämerkit, Avainlippu etunenässä, motivoivat eniten ostamaan tuotteita.