Suomalaisen Työn Liitto ja digitaalisen liiketoiminnan kehittämiseen erikoistunut palvelutalo Vincit ovat aloittaneet yhteistyön, jotta kotimaiset tuotteet ja palveluntarjoajat löytyisivät digistä paremmin. Yritysten kannattavuuden ollessa nyt poikkeustilanteessa tiukoilla, on kotimainen kulutus erityisen tärkeää.
Vastuullisuusteko
Arctic Smart Village Oy uudistaa yhteiskuntaa
Arctic Smart Village Oy on tuore yritys, jolla on kunnianhimoinen tavoite – maaseudun elinvoimaisuuden kasvattaminen.
#Vastuullisuuteko: inhimillistä työtä vastuullisesti
Nyt kun maailma on nytkähtänyt normaaleilta uomiltaan, olemme kaikki oudossa tilanteessa. Kriisi koskettaa meistä jokaista ja jokainen kohtaa sen hieman eri kulmasta. On vastuullisuustekojen aika.
Haasteiden keskellä yhteisöllisyytemme pääsee esille – mitä kukin meistä voi tehdä, jotta työpaikat säilyvät?
Korona-pandemia uhkaa paitsi terveyttämme myös toimeentuloamme, suomalaista työtä. Yritysten toimitusketjut katkeilevat, alihankkijoilla on vaikeuksia toimittaa komponentteja ja materiaaleja. Työntekijöitä sairastuu ja joutuu karanteeniin tai he […]
Suomalaisen Työn Liitto ja K-ryhmä yhdistävät voimansa suomalaisten työn puolesta – valtakunnallisessa yhteiskampanjassa mukana yli 100 yritystä
K-ryhmän ruokakaupat ja K-Rauta, Suomalaisen Työn Liitto, reilu 100 elintarvike- ja käyttötavarayritystä yhdessä Ruokatieto yhdistys ry:n ja Kotimaiset kasvikset ry:n kanssa yhdistivät voimansa kannustaakseen suomalaisia suosimaan entistä vahvemmin tuotteita, jotka työllistävät suomalaisia ja pitävät talouden pyörät pyörimässä. Yhteiskampanjalla halutaan olla mukana varmistamassa, että Suomi menestyy myös tulevaisuudessa. Valtakunnallinen Ole osa hyvän ketjua – Osta työtä Suomeen -kampanja starttaa vappuaattona.
#Vastuullisuusteko – ostan suomalaista
Nykyisen koronaviruksen aiheuttaman poikkeustilanteen vuoksi on vaikea muistaa, että kuluttaminen on ollut pitkään muutoksessa. Erilaiset trendikatsaukset ja kulutustottumuksia käsittelevät raportit ovat puhuneet yksilöllisyyden korostumisesta, merkityksellisyyden etsimisestä ja paikallisuuden noususta globalisoituneessa maailmassa. Se, kuinka kuluttajien käyttäytyminen muuttuu nykyisessä poikkeustilanteessa ja koronaviruspandemian jälkeisessä maailmassa, on miljoonien eurojen kysymys, johon jokainen yritys maailmassa haluaisi saada vastauksen.
Avainlippu-yritykset hyvällä asialla – 1 500 karanteenikassia Uudenmaan alueen ikäihmisille
Suomalaisen Työn Liitto, Metsä Tissue Oyj, Stella Kotipalvelut Oy ja Avainlippu-yritykset yhdistivät voimansa ilahduttaakseen poikkeusolojen vuoksi kotieristyksessä olevia ikäihmisiä. Huhtikuussa Stellan kotihoitajakäyntien yhteydessä lahjoitetaan 1 500:lle Uudenmaan alueen ikäihmiselle wc-paperia ja elintarvikkeita sisältävä kestokassi.
Avainlippu-yritykset hyvällä asialla – karanteenikassista ja yhteistyöstä iloa Uudenmaan alueen ikäihmisille
Pandemian myötä suomalaisesta työstä on tullut sankari. Kriisin alkuvaiheessa Kiinassa tuotteitaan tai osia valmistuttajat miettivät, miten siirtää pikaisesti tuotantoa Suomeen turvatakseen toimitusvarmuuden. Nyt suomalainen työ nousee arvoon keskusteltaessa huoltovarmuudesta.
10 eurolla 10 000 työpaikkaa
Koronatilanteessa yritykset ovat ahtaalla, kun kassavirrat tyrehtyvät. Lomautukset vavisuttavat ihmisten taloutta ja epävarmuus on vallitseva tila. Näinä aikoina on erityisen tärkeää, että kohdistamme ostomme suomalaisiin tuotteisiin ja palveluihin. Jos jokainen suomalainen ostaisi 10 eurolla kuussa suomalaisia tuotteita ja palveluita, voisimme säilyttää jopa 10 000 työpaikkaa. Mutta mihin tämä laskelma perustuu?
Nyt on vastuullista ostaa kotimaista – ostopäätöksemme pitävät yritykset pystyssä
Koronavirus pistää monen suomalaisen yrittäjän ahtaalle. Nyt jos koskaan kannattaa valita kotimaisia tuotteita ja palveluita, jotta työpaikat säilyvät ja turvaamme kotimaisen tuotannon myös jatkossa, kehottaa Suomalaisen Työn Liitto.