Yhteiskunnallinen yritys

Kunnilta puuttuu innovatiivisuus julkisista hankinnoista

Nykyisen hallituksen ohjelmassa on asetettu tavoite, jonka mukaan 5 % kaikista julkisista hankinnoista tulisi olla innovatiivisia hankintoja. Tuoreen kyselytutkimuksen mukaan kuntapäättäjät eivät kuitenkaan näe oman kuntansa hankintojen olevan kovin innovatiivisia, mutta innovatiivisten hankintojen lisääminen ja hallituksen tavoite saavat vahvaa tukea kuntakentässä.

Takaisin töihin Mölkyn voimalla

Lahden Työn Paikka Oy on ensimmäinen yritys, joka on saanut kaikki kolme Suomalaisen Työn Liiton myöntämää merkkiä. Yritys sai Yhteiskunnallinen yritys -merkin, koska se valmentaa pitkäaikaistyöttömiä takaisin työelämään ja käyttää hankkimansa tuoton yhteiskunnallisen toimintansa jatkuvaan kehittämiseen.

Kymmenelle nuorelle lottovoitto nimeltä Unelmien kesäduuni

Viikoittain lähes miljoona suomalaista kaivaa lauantai-illan lottoarvonnan jälkeen esiin numeronsa ja jännittää, osuiko omalle kohdalle voitto. Lottovoitto voi kuitenkin olla muutakin kuin miljoonapotti euroja. Monelle nuorelle sellainen olisi unelmatyö.

Jussi 1/2016 on ilmestynyt

Tämän kertainen Suomalaisen Työn Liiton jäsen- ja sidosryhmälehti Jussi keskittyy erityisesti yhteiskunnallisiin yrityksiin ja niiden tuottamiin yhteiskunnallisiin vaikutuksiin. Lehdessä avataan sitä, mitä yhteiskunnallinen yritys tarkoittaa ja esitellään muutama mielenkiintoinen yhteiskunnallinen yritys.

Yhteiskunnallisten yritysten tekemä hyvä työ esiin

Suomalaiset yhteiskunnalliset yritykset kampanjoivat toukokuussa nostaakseen esiin tekemäänsä hyvää työtä ja sen merkitystä. Suomalaisen Työn Liiton hyvää tekevien yhteiskunnallisten yritysten kampanja alkaa vuorineuvos Kari Neilimon ja Demos Helsingin toiminnanjohtaja Tuuli Kaskisen paneelikeskustelulla yhteiskunnallisista yrityksistä ja vastuullisuudesta MTV:n Huomenta Suomi
-ohjelmassa 9.5.2016 klo 7.37–8.00.

Yhteiskunnallisille yrityksille on tilausta

Viimeaikainen keskustelu yritysvastuusta haastaa suomalaisyrityksiä tuomaan vahvemmin esiin rooliaan ja merkitystään osana yhteiskuntaa. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan 88 prosenttia suomalaisista arvostaa yrityksiä, jotka tekevät liiketoimintansa kautta yhteiskunnallista hyvää.