Design from Finland

Design from Finland -merkillä teet suomalaisen muotoilun näkyväksi 

Design from Finland -merkki sopii yritykselle, joka haluaa erottautua suomalaista muotoiluosaamista edustavilla tuotteillaan ja palveluillaan sekä korostaa arvolähtöistä palvelua ja toiminnan muotoilulähtöisyyttä. Merkin hakeminen on helppoa ja saat sillä liiketoiminnallista hyötyä. 

Uudet myönnetyt Design from Finland -merkit

Design from Finland -merkki kertoo suomalaisesta korkealuokkaisesta muotoiluosaamisesta niin Suomessa kuin kansainvälisestikin. Merkkiä kantavat tuotteet ja palvelut on muotoiltu Suomessa ammattimaisesti, vastuullisesti ja käyttäjälähtöisesti. Design from Finland -merkkiyritykset viestivät avoimesti tuotantoketjunsa rakenteesta ja valmistusmaasta.

Vuoden Designteko 2021 -palkinnon voittaja on Kempower Oy

Kempower Oy suunnittelee ja valmistaa sähköautojen latauslaitteita. Lahtelaisen sähköautojen pikalatauslaitteisiin ja -teknologiaan erikoistuneen Kempower Oy:n taustalla on Kemppi Group -konserni, maailmanlaajuisesta Kemppi-hitsauskonebrändistä tunnettu, jo vuodesta 1949 toiminut yhtiö. Kemppi Group konsernin tytäryhtiö Kempower perustettiin syksyllä 2017 itsenäisenä yrityksenä, joka keskittyy 100% sähköautojen lataamiseen.

Vuoden Designteko 2021 Kempower Oy:lle

Design from Finland -merkin Vuoden Designteko 2021 -palkinto myönnettiin Kempower Oy:lle, joka suunnittelee ja valmistaa sähköautojen latauslaitteita. Vuoden Designteko -tunnustus jaettiin tänä vuonna 10. kerran suomalaiselle yritykselle, jonka liiketoiminnassa design on merkittävässä roolissa. Muita palkintokriteereitä ovat muun muassa vastuullisuus, toimivuus arjessa ja omaperäisyys.

Touchpoint – kohti tekstiilien kiertotaloutta

Touchpointilla on tunnistettu tekstiiliteollisuuden suurimmat ympäristövaikutukset. Yli puolet tuotteen hiilijalanjäljestä on jo syntynyt ennen kuin sitä aletaan ommella kasaan. Näin ollen materiaalivalinnoilla ja uusien ympäristöystävällisempien tekstiilimateriaalien tukemisella pienennämme osaltamme suurinta vaatteen päästölähdettä.

Moni suomalainen on tietämättään pukeutunut Nahen vaatteisiin – 30 vuotta täyttänyt vaatetusalan perheyritys taistelee koronahaasteissa uusin avauksin

Suuria murroksia kokenut vaateteollisuus on koetellut kotimaisia vaatevalmistajia. Lahden seudulla on suunniteltu jo 30 vuotta suomalaisille vartalotyypeille soveltuvia naistenvaatteita, jotka kestävät aikaa ja käyttöä. Silti vain harva tuntee Nahe Oy:n nimeltä, vaikka vaatteita saattaa olla jopa omassa vaatekaapissa.

Kuntahankintojen kautta on mahdollista ostaa työtä Suomeen

Suomessa tehdään vuositasolla julkisia hankintoja noin 35 miljardilla, josta kuntien hankinnat ovat noin 20 miljardia euroa. Jokainen pienempikin kunta ostaa laajan joukon tuotteita ja palveluita kouluruoasta it-palveluihin ja suurista hankinnoista pienhankintoihin. Siksi ei ole yhdentekevää, miten hankinnat suunnataan.