Suomalaisen Työn Liitto ja Yhteiskunnallisten yritysten liitto ARVO palkitsivat yhdessä ensimmäistä kertaa kunnan, joka on huomioinut hankinnoissaan erityisesti niiden yhteiskunnallisia vaikutuksia. Palkinto jaettiin tänään Julkiset hankkijat ostopäätösten äärellä -seminaarissa Suomen Kuntatalolla. Palkinnon kriteereinä on, että kunta on huomioinut yhteiskunnallisia vaikutuksia omissa hankintalinjauksissaan ja että kunta on edistänyt yhteiskunnallista yrittäjyyttä omissa hankinnoissaan.
Avainlippu
Kuntahankinnoissa voi painottaa paikallisuutta
Selvitimme Aula Researchilla teettämässämme laajassa kyselytutkimuksessaan kuntapäättäjien ja hankinta-asiantuntijoiden näkemyksiä julkisista hankinnoista sekä kotimaisuuden ja paikallisuuden merkitystä niissä. Kuntavirkamiesten, kuntahankkijoiden ja valtakunnantason hankinta-asiantuntijoiden mielestä kotimaisten […]
100-vuotias Kultakeskus juhlii suomalaista kulta- ja hopeasepäntyötä sekä muotoiluosaamista
Pohjoismaiden ja Baltian johtavaksi jalometallituotteiden valmistajaksi kasvanut Kultakeskus juhlistaa sataa vuotta suomalaista kulta- ja hopeasepäntyötä sekä muotoiluosaamista. Hämeenlinnalaisen Kultakeskuksen Kohinoor-timanttikoruilla on sekä Avainlippu- ja Design from Finland -tunnukset osoituksena suomalaisesta työstä ja muotoilusta.
Uudet Avainlippu-tuotteet ja -palvelut
Uusia Avainlippu-merkin käyttöoikeuksia on jälleen myönnetty suomalaisille tuotteille ja palveluille. Avainlippu kertoo, että tuote on valmistettu tai palvelu on tuotettu Suomessa ja työllistää Suomessa. Katso kattava lista uusista jäsenistämme, jotka saavat käyttää merkkiä.
Tutkimus: Kuntapäättäjien mielestä kotimaisuutta ja paikallisuutta pitäisi painottaa enemmän julkisissa hankinnoissa
Suomalaisen Työn Liiton teettämän kyselytutkimuksen mukaan kuntapäättäjät sallisivat kotimaisuuden ja paikallisuuden vaikuttavan ostohankintoihin, mikäli se olisi hankintalain puitteissa mahdollista. Peräti 84 prosenttia kuntapäättäjistä oli sitä mieltä, että kotimaisuuden pitäisi vaikuttaa hankinnoissa enemmän. Paikallisten yritysten tuotteiden ja palveluiden ostamisen lisäämisen kannalla oli 82 prosenttia vastaajista.
Kotimainen sisustustekstiilikutomo K&H Annala Oy yhteistyöhön Metsovaara Oy:n kanssa
Kotimainen sisustustekstiilikutomo K&H Annala Oy on solminut yhteistyösopimuksen tekstiilisuunnittelija Marjatta Metsovaaran kuosien uudelleentuotannosta Metsovaara Oy:n kanssa. Annala x Metsovaara -mallistossa yhdistyy suomalainen tekstiiliosaaminen ja kansainvälisesti tunnetun taiteilijan kädenjälki.
Timberwise-lattiat valtaavat Habitaren
Laadukkaita Avainlippu-merkillä varustettuja suomalaislattioita ja lattioista tehtyjä design-tuotteita päästään tulevien Habitare-messujen aikaan ihailemaan yhteensä yhdeksällä osastolla.
VM Carpet juhlistaa 45-vuotiasta yritystoimintaansa Habitaressa
VM Carpetin matot valmistetaan edelleen Pohjanmaalla, Lappajärven rannalla, niin kuin on tehty jo 45 vuoden ajan. Yrityksen perustivat Aila ja Arto Viita-aho vuonna 1973. Vanhasta navettarakennuksesta alkunsa saanut yritys on kasvanut kolme isoa tuotantotilaa käsittäväksi kokonaisuudeksi.
Neljä kotimaista lääkäripalveluyritystä aloittavat yhteistyön – Turkuun yhteinen vastaanotto, jossa panostetaan asiakaskokemukseen
Lääkärikeskus Aava, PlusTerveys Hammaslääkärit, Pikkujätti lasten ja nuorten lääkäriasema ja Maresan verkostoituvat ja käynnistävät yhteistyön avaamalla yhteisen toimipisteen Turkuun. Terveyspoukamaksi nimetyssä toimipisteessä tullaan panostamaan lääkärissä ja hammaslääkärissä käynnin stressiä ja pelkoja vähentävään asiakaskokemukseen.
Tutkimus: Mummon ja milleniaalin erot kuluttamisessa yllättävän pieniä – molemmat arvostavat aitoja ja läpinäkyviä yrityksiä
Sukupolvierot kuluttamisen arvoissa ovat yllättävän pieniä. Suomalaiset haluavat ostaa laadukkaita tuotteita ja palveluita. Heitä kiinnostavat aidot brändit, jotka tuntuvat inhimillisiltä.