Ajankohtaista aiheesta: Tutkimus

Tunne asiakkaasi – menesty verkkokaupassa

Elämme digitaalisen kaupankäynnin aikaa, jossa verkkokauppojen merkitys kasvaa huimaa vauhtia. Ostamisen helppous, digitaitojen lisääntyminen ja verkkomyynnin arkipäiväistyminen lisäävät kiihtyvällä vauhdilla verkkokauppojen määrä. Mutta mitä vaaditaan, jotta verkkokauppa menestyy kovassa kilpailussa?

Suomalaisyritykset halukkaita toteuttamaan vastuullisuustekoja

Suomalaisyritysten sitoutuminen ja halukkuus toteuttaa käytännön vastuullisuustekoja on suuri, vaikka monet yritykset ovat vielä alkutaipaleella vastuullisuustyössään. Yritysten vastuullisuusteot näkyvät eniten tuotteiden valmistamisessa ja palveluiden tuottamisessa sekä tuotantoketjun läpinäkyvyydessä, vähiten puolestaan esim. biodiversiteetin suojelun saralla.  

Tulevaisuuden työelämää koskeva selvitys

Mitkä ovat työntekijöiden tärkeimmät ominaisuudet tulevaisuuden työelämässä ja yritysten tärkeimmät vetovoimatekijät? Teimme tutkimuksen työikäisten suomalaisten ja työnantajien parissa koskien arvostuksia työelämässä ja tulevaisuuden työelämää.

Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjatutkimus: Kotimaisuuden merkitys ostopäätöksissä

Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää miten suomalaiset suhtautuvat tuotteiden alkuperämaahan ostaessaan elintarvikkeita tai käyttötavaroita. Lisäksi selvitettiin mikä motivoi ostamaan suomalaisia tuotteita ja millainen vaikutus oli joulukuussa 2015 ensimmäisen kerran osana Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjaa järjestetyllä Osta työtä Suomeen -teemapäivällä. Lisäksi selvitettiin, pitäisikö julkisissa hankinnoissa tai yritysten hankinnnoissa suosia suomalaisia tuotteita.

Avainlipun käyttäjistä jo yli puolet palveluyrityksiä: suomalaisuus korostuu terveys- ja hyvinvointipalveluissa

Suomalaisen Työn Liiton teettämän tutkimuksen mukaan suomalaisuuden merkitys ja suomalaisen toimijan valitseminen on myös palveluiden kohdalla tärkeää. Vastaajista 83 prosenttia korosti suomalaisuuden merkitystä etenkin terveys- ja hyvinvointipalveluissa ja 79 prosenttia rakentamisessa ja remontoimisessa. Kolmelle vastaajalle neljästä myös ravintolapalveluiden kotimaisuus merkitsi vähintään jonkun verran tai paljon.