Ajankohtaista aiheesta: suomalainen työ

Avainlippu nousi Suomen viidenneksi arvostetuimmaksi brändiksi

Suomalaisen työn liiton Avainlippu-merkki on vuonna 2024 Suomen viidenneksi arvostetuin brändi. Taloustutkimuksen brändien arvostus -tutkimus kartoittaa vuosittain suomalaisten suosimat brändit. Tänä vuonna se tarjoaa erityisen ilon ja juhlan aiheen kaikille suomalaisen työn tekijöille.

”Me olemme rakkauslaitos”

Kouvolan Lakritsin tehtaalla ei tehdä vain maailman parhaaksi mainostettua lakua. Tärkeintä on tehdä ihmiset onnellisiksi. Tämän tehtaan omistaja ja toimitusjohtaja Timo Nisula yrittää saada työntekijät sisäistämään, sillä silloin työstä tulee merkityksellistä ja jotain, josta voi olla ylpeä.

Brändi on yrityksen viimeinen todellinen kilpailuetu

Maailmassa, jossa tieto on demokratisoitu, brändi on ainoa asia, jonka yritys voi omistaa. Näin sanoo mainostoimisto Staartin perustaja Juuso Kemi. Suomalaisen työn liiton haastattelussa Kemi kertoo, miten brändi rakennetaan ja ihmettelee, miksi Suomessa keskitytään mieluummin kulujen leikkaamiseen kuin brändien rakentamiseen.