Kun taloudessa menee heikosti, arvojen merkitys korostuu. Näin ajattelee Lundian toimitusjohtaja Karri Koskelo. Johtamisessa hän uskoo avoimuuteen, psykologiseen turvallisuuteen ja luovuuden ruokkimiseen.
Ajankohtaista aiheesta: suomalainen työ
Onko perheen ja työn yhdistäminen pikkulapsiperheen vai koko työyhteisön asia?
Heti alkuun täytyy ravistella ajatusta siitä, että mikä on perheystävällinen työpaikka. Työn ja perheen yhteensovittaminen on aihe, joka koskettaa meitä kaikkia jossain elämänvaiheessa. Otsikosta huolimatta on virheellistä ajatella, että se liittyisi vain pikkulapsiaikaan.
Avainlippu nousi Suomen viidenneksi arvostetuimmaksi brändiksi
Suomalaisen työn liiton Avainlippu-merkki on vuonna 2024 Suomen viidenneksi arvostetuin brändi. Taloustutkimuksen brändien arvostus -tutkimus kartoittaa vuosittain suomalaisten suosimat brändit. Tänä vuonna se tarjoaa erityisen ilon ja juhlan aiheen kaikille suomalaisen työn tekijöille.
”Me olemme rakkauslaitos”
Kouvolan Lakritsin tehtaalla ei tehdä vain maailman parhaaksi mainostettua lakua. Tärkeintä on tehdä ihmiset onnellisiksi. Tämän tehtaan omistaja ja toimitusjohtaja Timo Nisula yrittää saada työntekijät sisäistämään, sillä silloin työstä tulee merkityksellistä ja jotain, josta voi olla ylpeä.
Nuoret eivät kuulu työkyvyttömyyseläkkeelle
Nuorten aikuisten työkyvyttömyyseläkehakemusten kasvu on koko yhteiskunnan epäonnistuminen, kirjoittaa työelämäasiantuntija Miia Savaspuro.
Rohkeutta monimuotoisuusteemaan ja toimeen tarttumiseen
Tänä kesänä kuumana käynyt kriittinen keskustelu monimuotoisuusteeman liittyen on keskittynyt vahvasti aiheen taustalla tapahtuviin käytänteisiin, ei niinkään siihen, mistä työelämän monimuotoisuudessa on kyse.
Suomalaiset yritykset kohti monimuotoisuutta – Askel kohti parempaa työelämää
Monimuotoisuuden ja inkluusion edistäminen yrityksissä on noussut viime vuosina yhä tärkeämmäksi aiheeksi niin kansainvälisesti kuin kotimaassamme Suomessakin.
DEI-kritiikki ei ole kestävää – ajattelun monimuotoisuus on menestyvän yrityksen kilpailuetu
Viisi vinkkiä, joiden avulla yrityksesi pääsee alkuun neuromonimuotoisuuden kehittämisessä.
Diakonissalaitos Yrityskylässä: Nuoret innostuvat yhteiskunnallisesta yrittäjyydestä ja sote-alasta
Diakonissalaitos on ollut mukana Yrityskylässä yhdessä Suomalaisen työn liiton kanssa vuodesta 2020 lähtien. Yrityskylässä kuudesluokkalaiset pääsevät tutustumaan yrityselämään erilaisten työtehtävien kautta – ”Mieleen Diakonissalaitokselta jäi se, että sai toiset hyvälle mielelle,” kertoo nuori kollega.
Brändi on yrityksen viimeinen todellinen kilpailuetu
Maailmassa, jossa tieto on demokratisoitu, brändi on ainoa asia, jonka yritys voi omistaa. Näin sanoo mainostoimisto Staartin perustaja Juuso Kemi. Suomalaisen työn liiton haastattelussa Kemi kertoo, miten brändi rakennetaan ja ihmettelee, miksi Suomessa keskitytään mieluummin kulujen leikkaamiseen kuin brändien rakentamiseen.