Avainlippu

Vastuullisuus nousee yhä tärkeämmäksi valintatekijäksi yritysten ostopäätöksissä

Yritysten ostot ovat valtava yritysten tuotantopäätöksiin ja suomalaisen työn menestykseen vaikuttava voima. Suomessa yritysten hankintojen yhteissumma nousee yli 190 miljardiin euroon vuositasolla. Hankintojen skaala on erittäin laaja ulottuen liikelahjoista toimistokalusteisiin ja työhyvinvoinnin ja -terveyden palveluista IT- ja digiostoihin. Tuoreen kyselytutkimuksen mukaan yritysten ostoista vastaavat johtajat näkevät, että tulevaisuudessa erityisesti vastuullisuus tulee korostumaan yritysten ostopäätöksissä.

Yritykset ostopäätösten äärellä -tutkimus

Suomalaisen Työn Liitto teetti elo-syykuussa 2018 yritysvaikuttajien parissa kartoituksen yritysten ostoista Suomessa. Kartoituksessa selvitettiin muun muassa eri tekijöiden vaikutusta ja painoarvoa tuotteiden ja palveluiden ostoihin yrityksissä nyt ja tulevaisuudessa, tuottaja- ja suunnittelumaan merkitystä palveluita ja tuotteita ostettaessa sekä kotimaisuuden merkitystä yritysten ostopäätöksissä.

Uudet Avainlippu-tuotteet ja -palvelut

Uusia Avainlippu-merkin käyttöoikeuksia on jälleen myönnetty suomalaisille tuotteille ja palveluille. Avainlippu kertoo, että tuote on valmistettu tai palvelu on tuotettu Suomessa ja työllistää Suomessa. Katso kattava lista uusista jäsenistämme, jotka saavat käyttää merkkiä.

PAMA Hockey -jääkiekkomailoille on myönnetty Avainlippu

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt padasjokelaisen Ultimate Hockey Corps Oy:n PAMA Hockey -jääkiekkomailoille Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa valmistetusta tuotteesta. Mailat suunnitellaan ja valmistetaan Suomessa ja niitä kehitetään jatkuvasti pelaajapalautteen avulla.

Suomalainen työ vetää puoleensa

Suomalaiselle työlle kuuluu hyvää. Työelämä 2020 -hankkeen teettämän Luottamuskyselyn mukaan 74 % kyselyyn vastanneista uskoo, että suomalaisuus lisää yrityksen luotettavuutta. Etenkin naiset Uudenmaan alueelta ovat […]